Minu esimene Bentley ehk viiruste kiirravi, kontrollitud!

IMG_3159Ma olen päris tükiks ajaks lugejad omapead jätnud ja palun sellepärast vabandust. Kiired ajad! Vahepeal ilmusid What Car? Eesti Top 100 kevadine kataloog ja profi kevadnumber ning lõpusirgel on meie liikuva pildi loovtiimi “50 rohelist varjundit”.

Vaimukaid lühifilme, mille mõte on noored (peamiselt) ja kõik (no üldisemalt) keskkonnateemadel kirgliselt arutlema saada, võib näha sügise hakul ETV-st. Igal juhul annan ma teada, sest režissöör Rasmus Merivoo (kultusfilmi “Tulnukas” autor), on tegelt ka keenjus.

No ja siis juhtus minuga see, mis paljudega on tänavusel lumevaesel talvel juhtunud korduvalt. Mind tabas koleviirus. Kohe nii, et niitiski jalalt maha. Kolm päeva puhta kutu, kodu kasimata, lapsed pesemata… katastroof! IMG_3242

Kuniks mu postkasti sajab kiri Bentley Läti-esindusest. Et nendel on, toovad ise kohale ja kas mina ka tahan. Adrekas peksab lukus kõrvad pea küljest lahti, justkui imeväel kargan mina voodist püsti, mähkun kleidikesse, viskun STIsse ja lendan kohale.

Kuni tänaseni pole mul Bentleyga mingit suhet; kodulehelt fakte ja figuure lugeda oskab igaüks, täts it nagu ütleb Finland Män and tsek eemails.

Linnaslängis tähendab “bentley” midagi säärast nagu “eriti khuulide vanemate võsuke” või “sündinud aadlik”. Inglastele tähendab Bentley peaaegu et viimast kantsi teel luksuse labastamisel masstoodanguks.

Väärispuit, hobusenahk, läbi sajandite püsinud kohmakas ja nurgeline kujustus ning ilmselt aastatuhandete tagant siia kandunud disainelemendid- no see kõlab ju soooooo britišššššš ja äbsoluutli praisless but we can put the price tag on it.

Isegi plastikpaberist kinkekoti sangad on neil tehtud jämedast seanahka paelast ja kinnitatud jämeda lahtise sõlmega. Küllap teavad inglased, et eesti perenaistel on kombeks kõik, mis ripakil, ettevaatlikult lahti harutada ja tallele panna. Näiteks, et lapsele käepael punuda;  või peita seanahast riba abikaasa pesuriiulisse ja käia seal aeg-ajalt ehtsa kuldi lõhna nuhutamas.

Ühesõnaga. Sündinud aadlik. Inglise päritolu. Tahumatu, et mitte öelda,  koleda välimusega, aga hea lastetoaga, üleharitud ning päevapoliitikaga hästi kursis. Bentley. Mul on niisiis võimalus, teha soooo ingliššššiga veidi lähemalt tuvust. Ja ma ei kavatse lasta mingil number neljakümnel kraadiklaasil ega kokkukukkuvatel kopsudel oma võimalust, saada osa iseenda imelisest elust, ära rikkuda. Viiruste kiirravi Bentleyga, garanteeritud! Vähemalt neil tundidel, mil ma lüheldasi proovisõite teen, olen ma täitsa elus. Hõissa.

IMG_3234Ülemiste hotelli parklas pakutakse kolmekäigulist (tegelikult küll 8-käiguline automaat) menüüd: Continental GT W12, Flying Spur W12 ja Mulsanne Speed. Hinnalipiku leiab ka, nii, eelhäälestuse mõttes. Mitte et ma neist ühestki midagigi teaksin. Aga eks selleks sai kohale tuldud.

Silm jääb peatuma GT peal, selle esimesena võtangi. Siit edasi võiks kuni loo lõpuni kirjutada arusaamatute vokaalide read. Umbes midagi “öööaaaaaeeeeessssuuuuuuu” janiiedasi. S sattus ka sisse, sest seda see tõesti on- sõit täiega.

Aga! 4,3 sekki sajani, ja sajast kahesajani… noh, umbes sama kiiresti… kapoti all topeltturbos lihaseid pingutavad 582 hobust– see kõik käib peaaegu täielikus vaikuses. Hiirvaikuses. Telekat nad sõidu ajal käima ei luba panna, mussi kuulamiseks pole mul mahti.  Mul on ainult üks närune tund imelist elu, mida ma ei taha jagada mitte ühegi kidinaga nupuplahvatuse, kangide, hoobade, elektrivalitsate ja kõlakastide aadressil. Ma tahan sõita! IMG_3154

Ma tean, kus on need teed, millele ma loomad lahti lasta kavatsen. Need on mu kodukandis, ja tavaliiklusest tükk maad eemal. Neil teedel on kõike- kruusa, mustkatet, auke, kulunud asfalti. Ülemistelt kümme minutit koju,  haaran kabinetist kaasa pisut puikleva Esmasündinu ja… siis me lõbutseme.

Kõigepealt GT ja siis ka Lendava Tugipostiga (aadlike inglise keel, minu arm! ja need veetlevad sünonüümsõnad). 300 tuhhise spiiditripi (loe: Mulsanne) jätame üheks teiseks korraks. Tagaveoline hiiglasuur luksusdiivan ei mahu täna mu maailmapilti, ehkki ahvatluseks on  6,7 liitrine V8, mille eripära peitub tema pöördemomendis: 1020Nm/ 752lb.ft @ 1750rpm.

Üks teine kord, kolmekümne aasta pärast ehk. Või andke mulle lund ja jääd, nüüd ma ju ometi oskan juba natuke lõbutseda… Continental GT-l ja Flying Spuril on ühiseid jooni. Mootor W12, interjööri olemuslik ülesehitus, juhtpaneelid, juhi töökoht jne jne jne.

Kuna kohtumine nende kahega on põgus, võtame päeva lõpetuseks Esmasündinuga kogetu kokku ja teeme veidi meelevaldseid üldistusi. Rohkemaks, paraku, paar tundi imelist elu, ainest ei anna.

Rool on kerge, elektrooniline oohvkoors- kogu B on, olenemata oma globaalsest kandilisusest, elektrooniline! Juhtimine on kah kerge, aga tunne on, eriti Tugipostiga, nagu sõidaks kaubikuga. Ja kui see mass siis sealt suurel kiirusel pidurdades sulle selga tuleb…  Aga! Ka inglased üllatavad. Just Tugipost õnnestub korraks külglibisemisse viia, paraku tuleb tal mõistus koju tagasi vähem kui kahe sekundiga ja jälle on lõbu otsas.

Labadega sõit GT-l on nagu vaese mehe ralli, automaat teeb kähkuka tingimustes parema tulemuse.  Labad ise on ergonoomilised, näpp upub kindlalt labalohku ning käsitsi käiguplõksimine on selle võrra kiirem. Aga siiski, kang (edeva välimusega, muuseas!)  “sport”-asendisse ja sõidame 8-käigulise DSG- automaadiga edasi. Tugiposti tippkiirus on suurem kui GT-l ja olenemata oma kogukusest tundub minek keskmises pööretevahemikus isegi ärksam. Nina tõuseb kui gaas põhja suruda. (Valimatu vokaalidevoog).

IMG_3165Nelikvedu töötab laitmatult, suhtarvudest ei oska midagi kosta, aga tunda on, et teekatte muutudes, muutub ka veoskeem- või siis ma tahan uskuda, et inglased on võimelised ise mõtlema…

Vedrustust saab sättida endale sobivalt jäigemaks, aga isegi kõige jäigemas asendis ja kõige kruusasematel ja augulistel lõikudel, on salongis vaikne ja auto(d) ei tee peaaegu mitte midagi, mida neilt ei ootaks.

Seda, mida ootaks, ka ei tee, sest inglased ei ole üldiselt erilised lõbutsejad. Tuleb tuttav ette, onju? Ehk see selgitab ka lõpulõigus mainitud järjest kasvava müügiedu?! No et kui seni müüdi pool, siis nüüd läheb kaubaks juba kolmveerand korraga… ega head asja liiga palju ei saagi saada. (Tegelikult on müüginumbrid muidugi väärt seda, et esitlusautod üha tihemini siia satuvad ning kaalumisel on ka müügipunktide ümberpaigutamine.)

IMG_3167“Selle nupu” avastan ma alles siis, kui kõik on juba möödas. Ja puhtalt kiusu pärast ma ei ütle ka, kus see on, otsige ise. Võimalusi on mitmeid, teiste seas on veel kaks nuppu, mis mitte midagi ei tee. Mida täpselt nad ei tee, pole mul aega välja mõelda.

“See nupp” lülitab sisse kogu lõbu, millest me puudu tundsime. Kõigepealt võtab maha ja siis… ärge riimige. Lõbutsege. Hõissa. Änd Finland Män tsekk eemail.

Interjöör on jõle kvaliteetne ja jõle konservatiivne. Ja naha hais paneb mul jõledalt (ja üldse mitte konkreetselt, sest valutab igalt poolt ja natuke altpoolt ka) pea valutama.

B-del on peal kogu maailma mugavusvarustus, eeskujulik aktiva ja passiva turvapaketi näol, aga ma ei süvene sellesse. Jah, Tugipostil on taga ka multimeediaekraanid ja ruumi on nagu muda. GT kupee on ikkagi šefim, sest noh, kupee on… kupee. See-eest suunatulede hoob suudab teha päeva ja näidata koha kätte: see nimelt on B-del enamvähem juhi põlvede vahel. Sealt otsi ja ära segamini aja. Kui labad on ka, siis saab nalja palju. Alguses.

Kakssada km/h (rohkem ma ei ütle, tegelt oli palju rohkem ja mina ei teind, sest ma tegin pilti), tuleb ära ka siis, kui hommikused raadiouudised teatavad, et täna tähistame üle-Euroopalist piirkiiruse kontrolli päeva ning toimuvad kohalikud liiklustalgud. Meie piirkonna politseinikud tõmbavad oma musta Superbiga viisakalt tee paremasse serva ja lehvitavad mulle lõbusalt järele. Kiirust ei mõõda, järgi ei tule. On pidupäev, mul on selles sõiduvoorus Tugipost ja neil Superb. Ja õuest kostub aktsiisikese õrna kevadõhinat. Ostad Bentley, hakkad aktsiisikesi vabatahtlikult pidama ja kutsud kollases kleidikeses Hubloti-Keidi õhtusöögile. Võimidagi.

IMG_3156Selles lõigus  püüan teha lühidalt. Bentleysse istudes peaks iga puudel ka aru saama, millisesse perekonda peen aadlisugu diivan ära on antud. Nupud reedavad. No näiteks need nupud, millest vedru pehmust regullida. Mhmh. Just. VW grupp. Porsche lülitid. Nüüd vaatame Continental GT taguotsa. Just. 911. Ainult et väga kandiline 911. Britišššššš 911. Nuvat siis. Viimane kants luksuse masslabastamisel on VW grupis strateegiliselt tallele pandud.

Reedel, 17. aprilli ennelõunal, on kolm B-d kenasti veel Ülemiste parklas ja siresäärsed läti neiud istuvad lobbys. Ütlesid, et vaatama saab ikka, sõitma võib-olla mitte, sest graafik on üsna tihe. Aga lubasid jälle tulla, ehk juba pikemalt, sest Eesti turul Bentley nõudmine tasapisi järjest kasvab.

Aktsiisike, aktsiisike, küll sina kosud kenaste… Konkreetsete mudelite puhul tempos “kõik võtab ära”. Kuigi pardaarvuti näitab vahepeal ka numbreid nagu 11.6 ja 12.4 (liitrit sajale), siis GT puhul tuleb ära ka kehatemperatuurist kõrgem näit. Hõissa ja lillevarred, GT on võitja! Minu kõrvus tinnitab. Pikema ja asisema proovisõidu, lubasid, saab kindlasti ka teha.  Täna oli siis sedamoodi emotsioon. Viiruste ravi Bentleyga, garanteeritud!

Lisa kommentaar

