BMW M235i ehk auto, mida ei olegi olemas?!

5M1A2269Möödunud aasta septembris näidati United Motorsi salongis BMW-maiasmokkadele tõelisi hõrgutisi, nelja, M-Perfomance mudelit. Ajakirjanikel oli võimalus neid, Rootsist ekstra kohale taritud iludusi, ühel päeval lühikese aja jooksul ka proovida. Mina võtsin ette M435i ja M235i kupeed. Esimene liigitus kiiresti varaka mehe poisipõlveunistuste realiseerumiseks- mõnus, särtsakas, mugav, elegantne, jne.jne.jne, aga end kiiresti ammendav. Sootuks teine tunne tuli pisikese Beastiga (e.k. paharet, elukas), M235i-ga, sellega tahtnuksin pikemat suhet luua.

Suhe saigi, hilissügisel, mil koos mu lemmikfotograaf Aivariga Ida-Virumaale, lugu tegema sõitsime. Ei midagi sellist, mida brokkolinärijate õrn, klistiiripestud soolestik seedida suudaks, vaid lugu võimsatest põllutööriistadest ja sooja sõnniku järele lehkavatest lehmalautadest. Ajakiri Profi, mu arm! Ja kärtspunane Paharet, M235i, loovgrupi sõiduvahend. Juhhei, siit me teel lamades sajaga (kahe sajaga…) tuleme, vissid!

5M1A2485Fännid kõverdavad siinkohal põlglikult suud ja ütlevad, et 235i ei ole mingi M vaid on “emmilaadne toode”. Tõepoolest, M2, mille tulekut tootja samuti lubab, on “tõeline”, patenteeritud jõuallikast spetsvedrustuseni. M235i-d võib heatahtlikult nimetada 2 seeria kupeede ombudsmaniks, lepitajaks 220i ja vägeva M2 vahel.

Midagi neile, kes M-i oodata ei jaksa, aga kellele pakutavast ottost ja kolmest diiselmootorist väheks jääb. Ja kes on valmis maksma M-Perfomance lisavarustuse eest, mis “lisab disaini, häält ja insenerimõtet”. Ja hinda, mis algab 47 000st eurost. Kärtspunase Pahareti letihind küündis üle 60 000 €. 

Selle hinna eest saab kolmeliitrise R6 bensiinipõleti, mis, tõsi, ökorežiimil suudab trassil korraga sisse imeda vaid 6,8l/100km jagu kütust; 5800-6000 pööretevahemikus 326 hobust (240 kW); kuni 450 Nm pöördemomenti; nullist sajani viis sekundit ja 250 km/h piirajasse.

Muidugi saab selle hinna eest ka kõik selle, mis on “nagu BMW ikka” -18-tollised kergalumiiniumveljed, nahksisu, kogu sõidumõnupakett- normaalsetest istmetest inimlikult hallatava infotainment-keskuseni. Lisaks saab bemmiomanik rohelise südametunnistuse sertifikaadi- elukad veerevad maha hüdro- ning tuuleenergial jõul käitatud tootmisliinilt ning on elukaare lõpus 100-protsendiliselt taaskasutatavad.

5M1A2314Ah, igav, nii igav! Oled sõitnud ühe bemmiga, oled sõitnud kõigiga, eks. Aga miskipärast kipuvad Punasest Paharetist tagantjärele pajatavad kalamehejutud kord-korralt kiiremaks, suuremaks, ägedamaks minema… Olen süüdi. Ja ei, ei ole sõitnud 260 või 280 km/h. Sada maha viimasest ja nõksuke juurde, ja see on tõsilugu. Iuuu! Aususe eest, loodan, tehakse karmas selles asjas nüüd tasaarveldus.

Nii me siis uhke kaarega lauda ette keerasime ja äraseletatud nägudega Pahareti ukse vahelt lehmalõhnalisse reaalsusesse end libistasime. Õuel meile vastu tulnud Ingli talu peremees ja perepoeg ei näinud üleliia vaeva, et oma arvamust liibuvas liikuris põhupallide vahele maanduvatest linnavurledest vaka all hoida. Ikka turakad, mis turakad… lamades maale, tõepoolest! Õnneks ei kulunud palju aega, et võita vahvate talunike usaldus, tõime ajakirjale elusa ja värvirikka loo. Eesmärk pühitseb abinõu, eks. Olgu või lamades ja liibudes.

Tagasiteel klõpsis fotograaf elukast sadakond suurepärast pilti, mida siin-seal olen ka kasutanud. Viimati kohalikus viievalla-lehes Sõnumitooja, kus Ere Uibo tegi asjakohase intervjuu WWCOTYga seoses. Lehte läinud pildist- mis paberkandjal jõudis lugejateni must-valgena, sündis ka üks omapärane pahandus, mille võiks lühidalt nimetada “Seda autot ei ole olemas, lollakad!”-looks.

5M1A2372Ehk siis, helistas päev pärast lehe ilmumist toimetusse keegi “autoekspert” (nimepidi ta end ei tutvustanud, sekretär arvas helistaja sellegipoolest ära tundvat), ajas õllelihase puhevile ja pruuskas ühekorraga välja kogu tõe ajakirjanike, sh. “niinimetatud autoajakirjaniku” küündimatusest. BMW sel pildil olevat pelk fiktsioon, soovmõtlemine, säärase numbriga mudelit BMW-l ei olegi!

Mul hakkasid käed värisema. Võtsin lahti kirjavahetuse ja saadetud pildid ja nägin, et olin saatnud faili, nimega 235i. Oookei, M jäi puudu, aga jummalapärast, ma kirjutan ka STI ja CC oma failidele alla…

Pildil on siiski äratuntavalt BMW 2.seeria kupee. See, et BMW mudelite numeratsioon muutus, on tänaseks tükk aega teada. Lihtsustatult- “tavalised” on paaritud ja “tavatud” on paarisnumbrid. 1. seeria põhjal loodud kupee on tavatu ja kannab paarisnumbrit 2. Väita, et 2. seeria on soovmõtlemine- nojah. Lehe pildivalik ei ole kuidagi seotud ei varjatud reklaami ega ammugi kinnimakstud turundamisega- saatsin toimetusele kümmekond pilti, millest siis kujundaja omakorda valis välja selle kõige “ässama”. Palju kära mittemillestki!

Ma ei vaidle vastu, Punane Paharet ehk M235i ongi absoluutselt äss auto- peaaegu et uskumatult (loe:eijoleolemas) sõidurõõmus elukas; ja ma isegi kaalusin korra võimalust…  Aga vaid korra, sest mu lustikastile seatud hinnalagi jäi Pahareti reaalsusele kõvasti alla. Lohutuseks, STI hoiab tõenäoliselt paremini ka oma hinda; ja… no üldse, armastus ei küsi ega hoiata ette. See lihtsalt on. Esimesest S-ist alates.

* Nii, omavahel öeldes, ka mina tundsin stiilist ja kõnepruugist toimetusse helistanud “autoeksperdi” ära, on ta mullegi malamuudikeelsete väljendite saatel toru kõrva löönud.

Aga las see jääda. Helistaja südametunnistusele. Valuvõtted konkurentide aadressil ei ole ammu enam automüügi tänane päev. Minu retsept kuulub “eksperdi” esinduse müügi-ja turundusosakonnale, kus töötavad toredad ja ainult toredad inimesed.

Loo rosin on siiski see, et olen nüüdseks siis vähemalt korra sõitnud autoga, mida olemas ei olegi… aga millest mul ometigi on fotosüüdistus. Müstika!

*Fotod What Car? Eesti

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s