Ford Focus 2015 ja kuusteist aastat lumest armastust

Kes Focuse lühiülevaadet otsib, kerib alla, jätab vahele ja otsib paksus kirjas viidet. Pika loo leiab siit, whatcar.ee lehelt. Selleks, et aru saada, mis seos on brokkolil, lumest tunnetel ja Focusel, võib lugeda vahepealset ” aiaaugust emotsionaalset plära” nagu siin kommentaator tabavalt kirjutas.

Meil oli Härra Abikassaga tegelikult 16/16 plaan tehtud. Mõtlesime valida minu tegemata lugude järjekorras Volvo V60 plugina ja proovida omal nahal ära, kui mitu hübriidkilomeetrit ühe laadimise-tankimisega see tore auto välja veab. Kaardil sai näpp pandud Riia suunale, et on parasjagu “ühe paagi” edasi-tagasi sõit ja no siis väike spa ja vahuvein sinna juurde ja ongi väärikalt tähistatud.

16. jaanuar on läbi nende kuueteistkümne aasta olnud igakord iseilmeline. On olnud aastaid, mil me tähistame suurelt, rõõmsalt, sugu-ja hõimlastega, mõned sõbrad kah tuppa kutsutud. On olnud aastaid, kus üks või teine on oma tööasjadega nii puntras, et õhtul jõuad vaevu kaks lusikatäit torti teineteisele peale määrida. On sääraseid, kus oleme nautinud eskapismi kahele. Ja üks, kus Härra Abikassal oli kõik väga vingelt ette valmistatud, minul aga läks järgmisel päeval saade eetrisse ja niipalju siis sellest; ja pannkookideks ei olnud mul tol õhtul tõesti tuju.

Ei olnud erandiks seegi kord, mis tõenäoliselt on määratud meelde jääma nagu need muud, väheke võssa pandud kuueteistkümned. Nädala alguses saabus kutse vanatädi matustele. Meie 16/16;  ja nüüd siis Härra Abikassa kauge sugulane…sedaviisi!  Kui vanatädi teadnuks, milline mõrd ma olen säärastel hetkedel, kui keegi mu kauatehtud plaanid segi paiskab, siis oleks ta ilmselt nädalakese selle kiire asjaga kannatanud. Härra Abikassa ei saanud paraku oma ametliku mõrra eest kaugemale, kui kuurinurka, pageda. Ja mõrd omakorda ei söandanud öelda, et kule, sinu sugulased, vaata ise, kust sa saad ja mis sa sööd.

Sellega üllatused ei lõppenud. Volvo plugina asemel veeres õuele… uus, valge ja väärika väljanägemisega Ford Focus. Miks plugin ei veerenud, sellest mõnel järgmisel korral, aga nagu inimestel on ka autodel oma isiklik karma ja alati ei pruugi see olla õnnelik.

Niisiis siras kesk kaheplussist koristamata talveteed ja taevast lisaks sadavat drifti uus Focus, 1.0 EcoBoost. Ja meie sõit Tartusse, matustele, võis alata. Sest tegelikult ju vahet pole- kui on vaja testisõita, siis, olgu sõidu sihtmärgiks pulmad või perepeks, tuleb minna! Võimalus, Härra Abikassaga sel kuueteistkümnendal kuueteistkümnendal kahekesi Tartusse sõita, on igal juhul parem, kui kõvera näoga kodus mossitada. Sel korral siis sedamoodi.

IMG_5814Focuse pikk proovisõidulugu on siin. Ilus on, mugav on, käepärane on, varustust saab vastavalt oma vajadusele jurde tellida. 1.0 EcoBoost, 125 hj mootor on vaikne ja üsna särtsakas, kui möödasõitudega mitte liiale minna; ja ökonoomne! Maanteel 4,6l/100, linnas 5,8l/100.

Möödasõidul võttis tee keskteljel lobjakas rattast kinni ja 90 km/h + kiirusel oli tunne, et siit me läheme, puude suunas. Õnneks oli ülejäänud teekate kuiv ja järsk roolirabamine lõppes ehmatusega.

Edaspidi liikusin möödasõidul aegsasti vastassuunavööndisse ja ei jäänud tee keskele lopa sisse uimerdama. 80-100 km/h kiirendus on ühese mootoriga Focusel lahjavõitu, sellega tulebki arvestada. Siit jälle vana hea reegel: möödasõit tuleb hoolikalt planeerida ja siis kindlakäeliselt lõpule viia.  Omavahel ei tasuks ära segada ümberpõiget ja möödasõitu.

Nali naljaks, möödasõit on ohtlik manööver, selle ohutuks sooritamiseks on oluline et kahe sõiduki kiiruste vahe oleks võimalikult suur. Ehk siis- kas möödasõitja kiirendab korralikult või auto, millest möödutakse, võtab kiirust maha. Või siis on mõlemad… kultuursed.

Uus infotabloo on, uus ergonoomiline rool on, täpne ja pehme kuuene manuaalkast on. Kaugtuled on, aga keskpärased; automaatikat, passiivset ja aktiivset turvalisust on on kenakesti, mõne elektroonilise vidina vajalikkusest esimese raksuga aru ei saagi, aga siis aitab hädast manuaal. Ainus tõsisem etteheide, et  armas autokene on viletsates teeoludes närviline ja libedaga tugevalt alajuhitav.

Mõnigi ehmatav hetk tuli üle elada, kui avastasin end olukorras, kus mitte mingit pidamist pole ja Focus läheb, olenemata minu pingutustest, ikka omasoodu ja otse edasi. Mulle näib, et põhjus on raskuskeskmes- pisutki kiiremal pidurdamisel tundus nagu vajuks mass tagant selga ja tahaks käest ära minna. Rooli tagasiside oli libedal pehmelt öeldes tagasihoidlik.

Siin on ainult üks soovitus: SOBIV SÕIDUKIIRUS! MItte keegi ei karju teie peale, kui sõidate nullisel kiilakal kuuekümnega– enamus teeb nii! Karjuma hakkate te ilmselt ise siis, kui teelt välja vajute või, mis hullem, kellelegi otsa libisete. Pole vaja. Tasa sõuad, kaugemale jõuad on täiesti asjakohane sellistel puhkudel.

… siinkohal lõpetan teasimise. Nädalavahetus Focusega oli paljulubav, olenemata väikestest viperustest on Focus auto, millega pole kurb ega igav sõita. Pikka lugu saab lugeda What Carist.

10433092_10152504582522793_7516682360323908037_nSadamasilla plaat, mille ma päev enne  m e i l e  mõeldes ostsin, sai kaasa ja Focuse lustikasti pistetud. Bardide ballaadid ei ole just see valik, mis igapäevaselt meie kõrvu täidaks.

Igas teises asendis oleks N Euro või- juusteta ja juhtmeteta variandis Marek Sadam-  “üks raadioelmar kõik” ja paneks mind kerge põlgusega õlgu võdistama. Või noh, mis me räägime- Raadio Elmar ja kokku-lahku kirjutamise vead on ennegi suure armastuse päevapealt nupust kinni keeranud.

Sadamaga on aga teine lugu. Kui mõni talv tagasi hea sõber õhtusöögi ajal plaadi masinasse pani, hakkasin tähelepanelikult kõrvu lingutama. Küsimusele, “kesse”, sain muigvel vastuse, et esineb N-Euro sarvedeta variant. Ennäe! Sealt alates olen mõnikord sinutorust Sadamat otsinud ja kuulanud ning nüüd poes Sadamasilla “Siis tulen, siis jään” plaati nähes otsustasin, et olgu peale, ühe korra ju võib. “Mitte endale, meile,” leidsin hea põhjenduse.

Marek Sadama trubaduurne kontsept on täitsa toredakene, sest tükati kirjutab ta väga tugevaid laulusõnu. Ja ehkki muusikaliselt meenutab Sadamasild midagi, mis on kokku miksitud Tõnu Raadiku, Tätte ja Tuberculoited’i sahtlisse jäänud noodiraasukestest, on tegu ikkagi täiesti arvestatava (ja kaasa ümisetava) automuusikaga.

Jah, meeleolu ja mälupilt, mis Sadamat kuulates end lahti kerib, meenutab hipsterite jõuetut armastust. Säärast, kus hommikut alustatakse linaseemneleotise ja rohelise smuutiga ning lõunat süüakse Blissis. Selles maailmas võtab pits viina mehe jalust maha ja härdalt hälisema; tunnetel, mida väljendatakse, ei ole algust ega lõppu ja laste saamine on üldse üks keskkonnavaenulik tegevus. See-eest aga on au sees jalgratas ja ökoauto ja selleks viimaseks Ford Focus oma väikese ekobuustiga ju ometigi imeliselt sobib! Nii, et kokkuvõttes on kõik hästi. Alati ei peagi olema rokk ja roll.

Tartusse ja tagasi jõudis plaat ära teha vist kolm ja pool ringi ja iga kord jäi see “Lumest armastus”- laul meile mõlemale Härra Abikassaga suunurka muigama. No ju siis sobis sellesse kuusteist/kuusteist päeva, tagasivaatena kõige esimesele, kus Nigula looduskaitsealal tõepoolest lumest see armastus sündis. Nii ilus, nohh! Natuke klišee ja natuke naiivne; ja mõnikord puhas brokkoli ja “ärgemulleenamvalage”. Ja üleüldse, 16/16 kõlab siiski nagu täitsa tõsine asi juba!

Igal  juhul on uues Focuses autot täie raha eest. Ja Marek Sadam sobib Focusega nagu kirss võikreemitordiga.

*CD kaanefoto pärineb Facebookist, Marek Sadama promolehelt.

2 thoughts on “Ford Focus 2015 ja kuusteist aastat lumest armastust

  1. Jess, peale korduvat üritamist, lausete ülelugemist, mõistatamist, millest nüüd selle lause alguses, keskel või lõpus jutt käib, jõudsin ma ka auto kirjeldamiseni ehk siis selleni miks ma lugemise vaevaks võtsin.
    Siin need read on:

    Ilus on, mugav on, käepärane on, varustust saab vastavalt oma vajadusele jurde tellida. 1.0 EcoBoost, 125 hj mootor on vaikne ja üsna särtsakas, kui möödasõitudega mitte liiale minna; ja ökonoomne! Maanteel 4,6l/100, linnas 5,8l/100.
    Uus infotabloo on, uus ergonoomiline rool on, täpne ja pehme kuuene manuaalkast on. Ainus tõsisem etteheide, et autokene on viletsates teeoludes närviline ja libedaga tugevalt alajuhitav.

    Kõik.

    Kuulge, emotsioonid on toredad ja kõrvalepõiked samuti. Kuid liiga palju head asja ei ole teps hea mitte. Natuke rohkem aiast ja vähem aiaaugust palun!

    • Õnneks on olemas võimalus, lugemata jätta. Nagu kirjutasin, whatcar.ee-st leiab kõik sõidulood, asised ja kindlas formaadis. Blogi on see koht, kus lähevad kirja emotsioonid, mis ühe või teise sõiduvahendiga seonduvad. Focusega seekord siis sedamoodi. Väike brokkoli ehk teeks tuju rõõmsamaks ja http://www.whatcar.ee, on kõik teretulnud!

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s