Subaru WRX STI GT ehk kuidas kanad gabariiti ei tunneta

IMG_0671… lugu sellest, kuidas ma eelmise nädala algul luua kapist välja tõstsin ja kuumaks ajasin, et Mariine saaks Rootsist tulnud STI dokumendid korda- ja kuidas kõik siis ka paari tunniga korraldus- jääb ootama oma aega. Sest uus lugu tuli peale.

Täpselt üks nädal ja üks päev sellest, mil ma oma Sinise Noole kätte sain; täpselt üks nädal ja üks päev hiljem- suudan ma Maailma Kõige Lahedama Sinisega korraldada parklas kindlustusjuhtumi.

Kurbus ja õõv iseenda lollusest jõuavad praegu järjest kuumalainetena kohale; olgu õpetlik see lugu neile, kes sarnasesse olukorda satuvad. Niigi palju kasu.

Ehk siis, mul on täna ühe loo tarbeks vaja TTÜ innovatsiooni-ja ettevõtluskeskuses Mektorys, teha pilti. Oleks teinud juba möödunud nädalal, aga läks nii, et tulin kohale, fotoaparaat aga jäi koju. Annan endale tookorra andeks, sest sõitsin esimesi päevi STI-ga ja pea oli laiali otsas. Ka on korduvalt kinnitust saanud, et mitme asja samal ajal teha üritamine ei anna head tulemust. Seega, pildistamiseks on ette nähtud eraldi päev.

Jõuan Mektory juurde paar tundi varem kohale, peas loomas valmiva loo idee ja fotode kontsept sinna juurde; ja mul on aega, et artiklit maja lobby’s kirjutada. Olen üldiselt ka rõõmus (viimasel ajal paraku mitte üleliia tihti esinev meeleseisund), sest hommikune trenn läks asja ette. Pakiruumist hoovab sooja kloori- ja šampoonisegust lõhna. Niiske trikoo enne õhtut paraku kuivama ei pääse.

IMG_0776Keeran parklasse, kahe auto vahel on sobivalt koht. Võtan ulja kaare- vaata, vaata mind! Ja teen valearvestuse. Škoda Superbi vasak stangenurk püüab mu manöövrikaare tumeda tümpsuga kinni. Tagurdan välja ja sätin Sinise otse pessa. V e e l  usun ma sisimas, et midagi hullu ei juhtunud ja  t e g e l i k u l t  ma ju ei sõitnudki Superbile otsa.

Siiski. Superbi vasak stangenurk on rõõmsalt sinine. Võtan tagant niiske trikoo ja nühin tolmu maha. Ja siis juba ka sinise värvi. Puhas-ilus. Nagu poleks midagi juhtunud. Otsin kotist pastakat ja paberit, et jätta auto omanikule oma kontakt, kui midagi peaks siiski halvasti olema. Muidugi ei ole mul pastakat ja paberit.

Niiske narts nukralt käes, asun Sinise esiotsa inspekteerima. See asi ei näe hea välja. See asi ei näe sugugi hea välja. Issand, kesse tegi… ise tegi. Kana, kurat!

IMG_0773Eluaeg harjutanud ja ikka ei õpi ära, et gabariit, see ei ole midagi, mida gurmeerestoranis kahe näpu vahelt orgastiliselt oiates süüakse. Gabariit, see on puhas matemaatika ja silmamõõt! Ja kui juhtub, et üks neist kahest alt veab, on tulemuseks puhas füüsika… ja antud juhul ka kaskojuhtum.

Kuna mul pastakat ja paberit käepärast pole, valin 110. Mul tõesti ei ole kordagi tulnud mõtet, et ma võiksin minema sõita, sest Superbil pole ju midagi viga.

Mul on teadmine, et ehkki välja ostetud, on STI-l kaskokindlustus; ja mul oleks hiljem jube keeruline selgitada, kesse fantoom mul oma pikkade küüntega stange parema nurga kirehoos ära on kratsinud. Oma küüntele ja hammastele ma siinkohal loota ei saa… nii suur see armastus ka ei ole.

Politsei registreerib juhtumi, võtab minult parkla aadressi, isikukoodi, mõlema auto registrinumbri ja helistab auto omanikule. Küsib, kas mul on aega oodata. Oo-jaa, aega mul on. Samas on natuke põnev ka. Et äkki on kena mees…

IMG_0775Ongi, kusjuures. Annan pisut klooriniiske käe, peidan trikoo häbelikult selja taha ja vabandan. Vaatame koos juhtunu üle, mees vangutab Sinise Noole esiotsa takseerides kurvalt pead, ütleb, et näe, ma ei olegi sellisega kunagi sõitnud. Ja nüüd on siis sedasi… kratsitud.

Naerame kergendatult, et tema auto, mille liising on kohustatud tagasi ostma, on suhteliselt vähe kannatada saanud (aga siiski tuleb esinduses ette näidata); vahetame telefoninumbrid ja läheme sõbralikult lahku.

Kuradi kana, maivõi. Vabandust. Aga no tõesti!!! Hea, et see trikoo oli olemas olukorras, kus polnud ei paberit, ei pliiatsit ega isegi mitte pabertaskurätti.

Helistan vanemale pojale, räägin, mis juhtus (STI on produtseerimisolukordades ka tema töösõiduk); ta ohkab ja ütleb, et oleks pidanud mind ikkagi sõidutama… Luban talle, et ma enam ei tee või vähemalt püüan; nutan natuke mudasesse trikoosse ja natuke olen rõõmus ka, et mul on nii ägedalt tasakaalukas esmasündinu- “lõpuks, mis siis ikka niiväga juhtus… suurt ei midagi, õnneks. Ja eks ikka juhtub, aga helista nüüd esindusse.”

IMG_0745Seda ma teen. Esindusse peaksin nagunii minema, sest Sinisel Noolel on avaldunud kaks uue põlvkonna STI tüüpviga: bensuluugi avamiseks tarvitatakse kahte mõistusega inimest- üks sudib kabiinis kangi ja teine kangutab õues kaant. Mõistust on vaja sellepärast, et aru saada, malamuudikeelne sõim luuki ei ava.

ja teine- märksa hullem- tagaluugi loksu tõttu on tekkinud luugi servadesse värvivead, mida lähedalt vaadates juba ka rooste närib. Tõenäoliselt ei aita üksnes luugi ülevärvimine vaid tuleb vahetada ka tihend ja puksid ning reguleerida sulgurmehhanismi.

Esindus on ka mõistlik, kuulab rahulikult ära mu kanateemalise nutu ja hala ja soovitab siis kogu lugu ikkagi kaskole ka ära rääkida. Sest olgugi üks nurk kratsitud, üle tuleb värvida kogu esistange. Nuuskan jälle natuke mudasesse trikoosse…

Vot, nii tore tüdruk olen siis. Piirideta Naine, tõepoolest. Naine, kes ei tunne(ta) piire. Palju õnne mulle.

KOKKUVÕTTEKS

Mida teha, kui parklas juhtub

1. Jää paigale ja hinga sügavalt. Rahune

2. Hinda olukorda

3. Helista politseisse või püüa muul moel teise osapoolega juhtunu fikseerida

4. Tee juhtunust võimalikult täpsed pildid: asukoht, sõidukid, detailid (nutitelefon aitab hädast)

5. Võta ühendust esindusega

6. Tee avaldus kindlustusele

7. Säilita igaks juhuks teise osapoolega kontakt, kui juhtumisi peaks selguma mingeid lisa-asjaolusid. Pealtnäha pisike kõks võib olukorras, kus auto on panga oma, tuua kaasa terve rea sekeldusi.

Minu puhul lisaks…

püüa kuidagi üle elada, et su “Oumaolenniiägetädi”- kuvand on saanud järjekordse suure mõlgi. Kõigil juhtub, aga sinul juhtub rohkem ja silmapaistvamalt. Ja see tuleb muidugi kinni ka maksta.

Aaa, tablette ka ära söö, eksju. Või siis ära sõida, kui sööd. Infoleht on mõeldud lugemiseks, mitte kamina kütmiseks.

Pühi nina puhtaks (trikooga), varja oma nutetud silmad prillidega (väljas on konstantne öö nagunii) ja mine eluga edasi. Õppesõiduplatse on Tallinna linnas vähemalt kümmekond.

One thought on “Subaru WRX STI GT ehk kuidas kanad gabariiti ei tunneta

  1. Pingback: Subaru WRX STI GT ehk sõida, puuduta, armasta | emapidur

Lisa kommentaar

