Eesti Aasta Auto 2015 esikuuik teada! Ja minu lemmikud ka.

whatcar.ee uudisest saab täpsemalt lugeda, millised autod kahekümne hindaja koondarvamuse põhjal esikuuikusse valiti. Olen tulemusega väga rahul! Nimekirjas on neli autot, mida ka mina pidasin Eesti Aasta Auto tiitlivõistluse vääriliseks.

NIMEKIRJA SISSE SAANUD LEMMIKUD

Renault Twingo uus põlvkond pälvib Eestis loodetavalt sooja vastuvõtu, tegu on lõbusa ja kuhjaga sõiduemotsiooni pakkuva väikeautoga, mis näeb vahva välja, on eelmisest ruumikam ja esimest korda tagaveoline!

Viieukselisse Twingosse mahub ära pisem pere, linnas on temaga mõnus manööverdada (ja parkida) ning kui tuleb tuju teha mõni kiirem ring, siis tagarattavedu ja auto tagumisse otsa paigutatud mootor jätavad piisavalt ruumi “igav see nüüd küll ei ole!” sõiduelamusele.

Renault_Twingo_esiLisaks muidugi hinna-kvaliteedi-varustuse suhe, mis peaks ka meeldivaid üllatusi pakkuma. Twingo on järjekordne näide väikeautode segmendis  valitsema trügivast trendist “kombineeri ise sobimatu värvigamma ja näita kõigile, kui halb maitse sul on”.

Ehk siis, rida elemente saab, vastavalt soovile, võtta või jätta ja panna sinna, kuhu poleks vaja. Õnneks on ABC Motorsis olemas suur interaktiivne stend, kus saab vastavalt tujule oma autole igast träni juurde valida ja ühtlasi katsetada, kuidas see kombo päriselus võiks välja näha. Kui prantsuse keel, kultuur ja autod meeldivad, siis on Twingo minu soe soovitus! Tulevane klassik, päris kindlasti.

Porsche Macan... no te ei taha teada, vaid tahaksite sõita. Pööraselt lahe (pere)auto, beebi-Porsche, mis kõnetab häälekalt hetkel, kui ta lõa otsast lahti lasta.

Ma kujutan ette, et kui peres on Macan, siis kasutaks perepea igal hetkel võimalust, minna sellega “jalutama” ja vaidlus, kes saab “beebiga” sõita, ei lõpeks.

IMG_9829Ilmselt tuleks kasutusele ka lubamatud võtted nagu “kallis, ma lähen prügiämbrit välja viima” (täitsa vabatahtlikult ja viieks päevaks) või “appi, keegi on autovõtmed bänna pannud, ma lähen sõidan Tartusse (180km kaugusele) politseijaoskonda ja teen avalduse” võimidagi.

Ehkki võimas, vilgas, vastupandamatu- Porsche ju!- on Macan kindla meelega naisterahva jaoks täiesti hallatav ja käepärane. Ja vastupandamatu. Tegelikult ka. Koos esimese tõsisema gaasivajutusega pressitakse su ajusse igaveseks tiigri käpajälg. Õrr!

Tegin (me kõik tegime!) äsja proovisõitu Tiigri (indoneesia keeles “macan”) tippmudeli, Macan Turboga, mil kapoti all lõrisemas (jah, just, lõrisemas!) 400 pöörast hobust ja südameks kolmekomakuuene V6 ning väänet 550 Nm.

Tuleb tõdeda, et ühtviisi mõnus, vaikne ja turvaline on tiiger nii linnatänavail 50 km/h tunnis liikudes, maastikul neliveo najal paksust ja vedelast läbi minemas, kui pealt 200 km/h maanteel möirates edasi sööstmas. Minu jaoks on Macan “üle kahesaja” teetähiseks, julgesin välja sõita numbri 203 km/h ja oleks vist rohkemgi läinud, aga tee sai enne otsa.

IMG_9720Hind on kallis, hind on hirmus, aga selle raha eest saab muuhulgas vinge panoraamkatuse ja peaaegu kõik välja mõeldud mugavusvidinad. Ja muidugi PDK-käigukasti, kahe siduriga nutika poolautomaadi, mis end igal hetkel juhi sõiduoskuste ja -stiiliga kohandab.

Nii võibki juhtuda, et kui pereisa on käinud eelneval õhtul tiigriga ohelikuvabalt jalutamas, lendab pereema hommikul pahaaimamatult õuest pauguga välja😀 Ehk siis, “hind on kallis, hind on hirmus, aga selle eest saab tõelise Porsche.” Kel võimalust, nautige. Ja ärge kütusekulu üle küll irisege, sest see on Porsche.

1402583248_extras_ladillos_3_0Citroen C4 Cactus – vanamoodsalt plekist, papist ja küünelakist kokku mõeldud prantslane näeb lihtsalt totralt lahe välja ja paistab seega ka linnapildis hästi silma.

Suhteliselt kerge Plekk-Liisu on ka suhteliselt ökonoomne. Enamus funktsioone, aknast väljavaatamisest käiguvahetuse ja pagasiluugi avamiseni, on ühe nupu alla koondatud😀

Ma pole sellega veel sõitnud, olen ootusärev! Ja miks ma ta EAA kandidaadiks arvasin? Sellepärast just, et ongi üks väheseid, vanamoodsaid Plekk-Liisusid, mis püüab ajaga kaasas käia ja on selle nimel kõvasti kaalulnälgijate grupiteraapias osalenud ja kepikõndinud.

Nissan Pulsar ei vaja pikemat kiitmist. Ma olen sellest autost vaimustuses!  Üle pikkade aastate on Nissanil valikus kompaktne väikeauto, mis kannab endas Nissani uue disainijoone parimaid hetki, on rikkalikult varustatud, ökonoomse südamega ja seest ruumikas nagu suvemaja!

64df18852ade0f1e797b48f63e526288Ma arvan, et kui ma oleksin Kontorirott, siis oleks Nissan Pulsar just minu valik. Lõunatunnil saab sinna pakkida veel 4 kiljuvat kontorirotti ja sõita trenni ja salatile. Õhtul saab sõbrannadega välja minna või mehega teatrisse. Kasvõi kaugele.

Kui ma oleksin ärivaistuga, siis ma teaksin, et vanadekodu- see on minu pensionisammas. Selle vanadekodu ette kujutan ma ridamisi kollaseid ja leherohelisi Pulsareid, millega memmed taadid kohalikku kaubamajja, polikliinikusse või laulupeole viia. Ökonoomne, mahukas, eatu väljanägemisega, odav pidada- mis sa veel ühelt autokeselt oskad tahta!

NAPILT UKSE TAHA JÄÄNUD

Mõni mu tänavune lemmik jäi napilt ukse taha ja mõne esitamisel olin Hüüdja Hääl (loe: täitsa naine). Olgugi, et auto24.ee ringil Audrus ma neid ei kohta ja silitada ei saa, saan siinkohal kolme neist valimatult kiita ja käsi plagistada.

IMG_1548Nissan Qashqai hõissa ja hurraa! Ma tean küll, et kaotasid paar häält paksule, emasele X-Trailile ja jäid just seetõttu EAA tänavusest esikohaheitlusest kõrvale. Ma tean ka, “kes on süüdi”😀 Aga ma annan andeks, sest arvamuste paljusus on aluseks tõelähedasemale tulemusele.

Minu (ja paljude mu sõprade) süda kuulub sulle, väsimatu maanteetatsu! Kas teie teadsite, et estofiil ja kirjanik, Tapio Mäkeläinen, on aastaid sõitnud just Qashqaiga ning koos abikaasaga kutsuvad nad oma Q-d hellitlevalt Väikeseks Muulaks?

“On raske välja mõelda mugavamat ja sobivamat autot, millega saab sõita maale ja linna, vedada klaverit, külmkappi ja kolm kasti head ungari veini,” ütleb Tapio. Ja mina usun teda! Sest, olles sõitnud nii 1.6-se diiselsüdamega kui 1.2-se ottomootoriga Qashqaiga, võin kinnitada, teeb, on, veab, läheb läbi; ja peaaegu et ei võta! Odav pidada!

M-B GLA, me kohtumine leidis aset juhuslikult, V-klassi tutvustuspäeval, kui sõitsin GLA-ga Tallinna. Esimesest hetkest käepärane. Esimesest pilgust armas. Puhas naistekas.

IMG_6199Suvel võtsin GLA päevaks, et teha pildid (mida tõenäoliselt vaja ei lähegi) ja sain veelkordselt kogeda pehmust ja ümarust, mida see auto endas peidab.

Harva, kui tahan autot liigitada soolise sobivuse järgi, aga GLA on naisteauto, kuigi, ma ei kahtle, et on kümneid isaseid inimesi, kes selle autoga sõitmist lustivad.

Mahlakat rohtu nosiva mustavalgekirju lehmakarja jaoks oli GLA rõõmus vaheldus suvekuumas päevas. Üks teise järel loivasid nad piirdeaia juurde, kuulasid kõllidest paiskuvat muusikat ja jälgisid põnevusega toimuvat fotošuuti.

Teadaolevalt armastavad lehmad muusikat, eriti klassikalist, mistõttu usun, et selle päeva piimatoodang oli, võrreldes tavalisega, oluliselt suurem😉

Vabaduse Hääl  ehk Subaru WRX STI GT

Siia ei ole mul midagi lisada. Kogemata kirjutasin alguses “Vanaduse Hääl”, ja mine tea, ehk see minu puhul ongi nii, et nüüd, kus Pöörasest Tüdrukust on küpsenud Piirideta Naine, ei suuda ma astuda, hingata, süüa ja magada ilma, et mõtleksin STI-le. Sellele tundele, mis tabab sind sajaga siis, kui teda silmanurgast näed.  S e l l e l e  t u n d e l e,  mis valgub juusteotstest varbatippudeni hetkel, mil puudutad ta WR-sinist keret, avad ukse ja istud rooli.

IMG_6471Seda tunnet saab õige natukene võrrelda pöörase, äkilise armumisega. Mis üldjuhul kolme päevaga küll üle läheb, sest elu on elamiseks, mitte enda hormooniookeani uputamiseks. STI-ga tuleb see tunne iga kord ikka ja jälle. Jõuliselt. Eest ja tagant.

Kas keegi teab/mäletab/oskab kujutleda, mis tunne on hommikul kell kuus ärgata ja avastada end metsiku isase käte vahelt, kelle loom on lõa otsast nii kaugele jooksu läinud, et teda sealt tagasi karjuda või kopteriga püüdma minna oleks sama narr kui sundida Mowglit mannavahtu tegema?

Mina tean seda tunnet ja naudin, ootan, igatsen seda. See on ürgne kutse, püha instinkt ja pime tung, mis sel hetkel seda vallapääsnud looma juhib ja selle vastu võidelda ei ole ju mõtet. Sest nende olemasolu siin, nuditud maailmas, on tegelikult enam kui kiiduväärt. Just selle tunde annab STI-ga sõitmine. Miks peaksin ma siis kõhklema, Jõuluvanale oma soovi saates? Miks peaksin ma taganema oma südamesoovist? “Mu süda ütleb nii,” põhjendab Tõeline Naine. Ja armub üha uuesti.

d861003c88c5e509ce92866ce379dec1Minu nimekirjas oli veel mõni auto, millest ma siinkohal pikemalt ei kõnele, sest vihjeid nende kohta leiab What Car? Eesti värskest pereautode kataloogist.

Igal neist on oma eripärased plussid, üks kannab endas uuenduste laviini, mis nõrgema närvikavaga fännil jalad alt ja näpu meelekohta lööb, üks on puhas keskkonnasääst ja sinised nohkariprillid ja ülejäänud on lihtsalt vahvad sõiduvahendid.

Suured lemmikud on teie ees, ülejäänutega las jääda praegu. Küllap kohtume jälle. Põnev on igatahes, ma olen oma Võimaliku Võitja juba Peatoimetajale lauda käinud, aga selle jätan enda teada, kuniks võitja ausa võistluse käigus valitud saab. Eks me näe, kas mu sisetunne kõneles seekord tõtt või pani niisama vasakult.

Lisa kommentaar

