Nissan Juke ehk Your Body’s a Wonderland

IMG_7350Mõnikord on nii, et üks auto, üks laul. “JBW”  sobib Juke kõllidesse nagu näpp karburaatori klapi vahele (puhas alliteratsioon, mitte teadmiste demm!). Tõe huvides, olgu öeldud, kõllidesse tuleb kõvasti volüümi anda, et üle teemüra kostuks. Aga see on võimalik. Eriti, kui tee on sile, see-eest konarusteta.

Ja kui siis kehalisest imedemaast peale sajandat Tartu-Tallinna suuna kilomeetrit kõrini saab, kõlbab Jukele mistahes diskens. Sabrina, Nick Kershaw, Cher… Mika! (Et oleks midagi natsa värskemat kui kaheksakümnendad).

 

Aiatraktori ja lehekonna armastuse vili

Olgem ausad, eelmine Juke ei jätnud mulle mitte mingisugust muljet. Peamiselt jõhkra kütusekulu, kummalise välimuse ja viletsa edasiastumise tõttu. Uus põlvkond on teine tera. Tõenäoliselt olen ma Juke väljanägemisega lihtsalt ära harjunud- nagu leppisin lõpuks ka Subaru Outbacki asemel teele veerenud “tuledega külmkapiga”.

IMG_7412Juke meenutab mulle midagi, mis võiks olla Leafi ja aiatraktori ristsugutis. Eriti paistab tema teatav värdilikkus silma seest väljapoole- juhiistmel kõikudes on näha tükike kapoti esiosa ja esitulede nurk.

Mind segab, et ma ei saa istmepatja endale parajale kõrgusele reguleerida ja roolisammast igas suunas kohandada. Aiatraktori-tunne on ja jääb.

Normaalmõõdus mehe jaoks on Juke kokpit kõrvalt vaadates väike. Põlved vastu rooli, pea laes- no ei ole kuigi kena vaatepilt ega ilmselt ka mitte väga mugav töökoht.

Pikemal sõidul tuleb end pidevalt kohendada, sest põlv kipub toetama vastu armatuuri ja rool on pikal mehel tõesti kuskil… jalgade vahel. Kui siis juurde panna “kepiga vehkimine”, saamegi ühe lõriseva isase rooli. Taas kord, tõe huvides- lõrina suund ja suurus sõltub isase vanusest. Nooremad isendid rallivad mõnuga, aga reeglina on nad ka õhemad.

Iste on küll mugav, siit tulevad Jukele plusspunktid- Qashqai näiteks sattus testi säärane, mis tõenäoliselt ostab oma istmed samast kohast, kus Subaru Forester. Ja need on õudsed. Juke iste toetab hästi külgi ja kõrval istudes ei väsi selg ka pikemal teekonnal. Tagaistmele heidan ette keskmise, 40/20/40 istmeosa allatõmbamise võimaluse puudumist- läbilaadimine või käe toetamise võimalus oleks abiks.

IMG_8915Panipaikadega on katastroof, päris ausalt. Mingi nudi sahtel on kahe esiistme vahel; ja see on ühtlasi kasutatav ka käepidemena. Säärane, kipakas ja õrnakene ja ei mahuta suurt midagi peale meesterahva kõhuka rahakoti.

Selgub, see panipaik osutub tõeliseks merekonteineriks, võrreldes kindalaekaga. Mis on tõesti see, mida nad ütlevad: kindalaegas. Ühe kinda laegas. Kuhu suvel võib panna prillid.

Uste sees on mingid praod, kuhu saab suruda pisikesi esemeid. Ja võtme saab panna raadio alla, lamedale kummiavausele. Nii juhtubki, et minu ja tütre autosoleku ajal on salongis pidev tuumaplahvatus ja lendavad pirukad. Lisaks otsib keegi pidevalt midagi taga ja see tähendab, et pirukatelga koos lendavad ka Vihased Kollased Sandaalid (vihje Viidingule).

“Naiste auto,” tuleb sõbralt hinnang kolme minuti sõidu järel. “Milliste naiste?” tahaksin vastu küsida. Sa pead olema ikka väga kindel säärase aksessuaari väljakandmise võimekuses!

Halva maitse avalik demm. Ka möödasõidul.

IMG_7507Sul peab olema stiili ja saledat sääreluud (mitte üleliia pikka) ja aega, kombineerida omavahel värve, trimme, velgi ja sisu. Positiivne on see, et interjööris kasutatud materjalid on kvaliteetsed. Nahkistmete õmblused on sirged ja nahk (nahalaadne toode) pingul.

Juke valikuvariantide hulk õnneks õõva ei tekita; erinevalt Opel Adamist, kus kataloog pakub koguni 30 000 (loe: kogu liisingperiood salongis, nuttes ja ahastades või tänaval põlguse epitsentris, sest halba maitset on raske peita) maitsevääratuse kokkuladumise võimalust.

Ma tahaks autoga lihtsalt sõita ja võimalik, et ka eputrillatada. Mistõttu ma hea meelega toetuksin tugevalt müügiosakonna õlale ja küsiksin, mida nad mulle soovitavad. Kollane, musta aktsendiga (ja vastupidi), on täitsa ookoo. Paistab välja küll. Kui edasi ka liiguks, oleks veel toredam.

Paraku on maanteel möödasõiduks valmistamine terve teadus; ja siinkohal pean ma meeles Kaido (TG peatoimetaja) soovitust, alustada juba kaugelt ja varakult hoovõtuga ning müriseda siis neljanda-viienda käiguga mööda. Igasugused Normal/Eco/Sport sõiduviiside nupud lasen rahus ilu pärast edasi olla, juba eelmise põlvkonnaga sai selgeks, et neid on vaja sellepärast, et.. noh, punk ei ole oluline, disko see on põhiline!

IMG_7473Üüüü. Tegelt. Ei ole tore! Ehkki ma tegin ühe oma trassirekorditest, jõudes eile Tartust koju (orienteeruvalt 167km otseteid pidi) alla kahetunnise ajaga, siis möödasõitude puhul  mõtlesin mitu korda, enne, kui manöövrit alustasin.

Kuuene manuaal on enam-vähem, käigud paraja pikkusega ja kast konkreetne. Kümme korda konkreetsem kui X-Trailil, mida võib lihtsalt lõtvunud liikuriks nimetada (Qashqai uus tulemine kruvis ilmselgelt mu ootused liiga kõrgele, miska X-Traili proovisõit läheb kõrge kaarega Aasta Pettumuste potti).

Aga see ei tähenda, et 1.2ne turbobensukas suudaks särtsuga sajalt startida ja möödasõidu vigudeta sooritada! Esiteks vehid sa kepiga kuuendalt alla… neljandale. Võtad hoogu. Lased nina välja. Ja siis surud. Ja möödud… ja möödud. Ja veel natuke aega möödud. Ma ei tea, võibla on see nii vaevaline eesmärgistatult- et need, kellest sa möödud, saaksid kauem Juket imetleda. Nomaitia.

Vimkaga viieukseline

tagumine uksMhmh. Ma ei olnud ainus, kes ühel momendil avastas, et hõissa! ei peagi lapsi esiistme vahelt tagatoolile suruma, saab ka uksest!

Aga no ei tule selle peale, et muidu viisakas, võtmeta avanev autokene, võiks peita kuskil tagaakna ülaservas plastist kangi (mille vahele mõnusalt küüsi murda või tite sõrmi jätta) ja sellest omakorda avanevat kitsast ust.

Hamstripuur? Mingi kummaline sugulusside kummutiga, mis on oma ukse Jukele pärandanud? Jõletumalt ebamugav, isegi minusugusel, end välja suruda. Sisse läks hõlpsamalt, küljetsi ja pea ees.

Aga no kõik ülejäänu on ju täiesti vinksen-vonksen! Pakiruumi mahub natukene asju. Pakiruumi, katte alla, mahub ka asju. Õunu, ajakirju, kosmeetikat. Asjadel on miskipärast komme, sinna katte alla ise ära kukkuda. Käepideme-august. Ja siis tekitada arusaamatuid helisid (õunad veerevad, veepudel sahiseb jms.)

Lumelaud mahub, kui tagaiste alla lappida. Lapsekäru ka, aga see ei tundu eriti jätkusuutlik, sest see, keda vankriga kärutatakse, tuleb omakorda turvaistmega autosse ära paigutada. Tagumisest kitsast uksest. Ja, meenutan, samal ajal on üks iste alla lükatud.

Kelladelt ja viledelt kokku pole hoitud!

ärge mulle enam valageAktiivse turvalisusega on jubetumalt hästi, ausalt! Kõik abilised ja assistendid, mida endale ette oskad kujutada, on olemas. Või lisavarustusena tellitavad.

Suured, ise sulguvad ja avanevad küljepeeglid- ten points, isegi kaksteist! Selle klassi autodele pannakse tavapäraselt külge prilliklaasi-suurused asjandused. Ja kaamerat ei panda. Aga Jukel on olemas 360 kraadi, selge pilt.

See-eest pimeda nurga assistent arvab, teel Käsmu, et peab mind hoiatama igast mööduvast männipuust ja taluaiast. Mis tähendab, et ühel või teisel pool vilgub.

Lisaks kipuvad lärmi tegema need andurid, mis skriinivad auto ümbrust ja aeg-ajalt ahastab ka rajalt kaldumise süsteem, mis ei suuda leida valget joont. Vist. No seal ei olegi seda, tõsi. Metsatee ja nii. Aga navi on üle prahi! Kõik leiab üles! Isegi rohelise aia ja nimetab selle Roheliseks Aiaks. Äge.

Kui välimusele mitte üleliia rõhku pöörata (usaldada müügiosakonna soovitusi), saada üle automaatkasti ihalusest ( mingis kombos on olemas (vist) nii CVT kui ka X-Tronic, aga tasub müügiosakonda tülitada, kodulehe hinnakiri ja selgitused on nagu “maailmasõda just lahkus siit”- mitte midagi kiiresti ma üles ei leidnud; ja ma olen ükskord üsna nutikas, eksju), kruusateele mitte trügida (õumai, te ei taha teada! Tallesaba!), tagaistme-testi mitte teha (kõva on seal nagunii, aga mitte see, mida tahaks- vaid iste ja vedru; ja võileiba pole ju alati käepärast), siis on just see 115kW 1.2-liitrine turbobensukas koos korraliku varustusega norm valik. Hinna mõttes ka. Värvi mõttes- Sunlight Yellow, ka.

Your Body’s a Wonderland!

IMG_7605Eneselegi ootamatult, on mulle Nissan, koos kõigi oma uuendustega, järjest rohkem meeldima hakanud. Pulsar paneb muidugi kaugel ära mu senisele lemmikule, Qashqaile. Nende kahe järel tulebki… Juke.

Opelil, kes võiks olla üks tõsiseltvõetavamaid konkurente oma kvaliteedi-hinna-tehnolahenduste suhtes, ei ole just kõige rõõmsam seda arengut pealt vaadata.

Aga mitte sellepärast ei meeldi mulle (peaaegu) Juke, et on “naiste auto”- kahtlemata on stiilseid naisi, kellele ta sobiks ja kellel ongi üks kinnas ja suvel ainult prillid, mida kaasa võtta (bikiinid lähevad ontlikult pakiruumi). Pigem on “meeldib küll” seotud selge kujutluspildiga, kuis Esmasündinu ja temavanused end Juke rooli sobitavad ja raskelt rahul on. No on noortekas, no on!

Mingi vingerpussiga väike ekstreem on kogu selles autokeses peidus. Iseasi, kas see on just wakeboard või lumelaud või rula (sarnast juttu ajas ka Opel Adami disainer). Võimalik, et see on badminton või hipsterid Kalamajast. 1.2 bensuturbo oma 4-5-liitrise kütusekuluga on nagu… karburaator näpuga sealt ülalt. Ja see laul. Ma ei tea muidugi, kas brokoli ja kehavõlud käivad kokku üldse. Äkki hipsterid ei… tantsigi. Diskot.

 

ninamusi* Proovisime tšikiga katuseluugi ära. Kas mahun läbi või tuleb võtta leivalabidas. Mahtusime mõlemad, väga mõnus luuk ja avar vaade. disainerid on teinud head tööd, kui salongis kitsaks jääb, võib iga kell küünitada end luugist välja ja kõigile rõõmsalt lehvitada.

*Suur osa pilte pärineb Nissani sõidupäevalt ja Käsmu tretilt. Ja siis on Saladus😀 Ja YBW. Nismot lubatakse ka. Ja lihapirukas armatuuril on sootuks X-Trailist: “Minul veike südame-arütmia tuli, sjelline temperameent on roolis,”  ütles Viktor, kui ma järjekordsel paigaltvõtul talle lihapiruka tahaistmele, sülle lennutasin. Ma räägin, et see ajakirjanike sõidupäev oli lõbus. Ja kõik, mis tuli siis kui. Eks me näe.

 

 

 

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s