Head asjad 7×3: Kolmas. Päev nagu M ja m

Jaaa, muidugi, et ei unustaks. Reedeti, kell 19:35, ETV-s ongi MM! Igavesti mõnus keskkonnasaade, palju toredaid inimesi ja PhD Kristjan Piirimäe😛

IMG_6887Tänasest õite lühidalt. Pildil on tirtsu tehtud sügiseteemalised ehted. Tirts on oma kooliga hirmusväga rahul, teeb käsitööd, matkab, praktiseerib epohhiõpet ja on õnnelik. See ongi ju peamine!

Minu päev sisaldas kah pisikest näputööd, whatcar.ee lehele ehteks. Peamiselt tegelesin uudisnupukeste treimisega: üks bemm, üks sidrun, üks renöö. Puha prantslased, eks ole.

Säärane uudiste ülespanek mulle isegi meeldib; töö kiire ja korralik, lendad kaameraga kohale, ajad inimestega juttu ja kirjutad kõik üles. Ei mingeid üleliigseid emotsioone ega isiklikku puudet.

Selle viimasega on ühel juhul praegu pisut ka keeruline. Ma pean laskma lihapallidel seedida. (Special treat and inside joke, sry, guys, can’t explain more).

 

Aga! Siit see tuleb. Esimene.

IMG_4649Sahtlid said korda. Avastasin koristamise käigus hämmastava kokkusattumuse, mul on 72 paari sukki ja sukalaadseid tooteid ning täpselt samapalju erinevaid pesukomplekte.

Sahtlite läbisorteerimiseks on enamasti vaja vastavat meeleolu ja päikeselist päeva. Täna just säärane hommikul ärgates oli. Aega on ka vaja, et kogu see ilu, õrnus ja naiselikkus läbi sorteerida.

Aga siiski, 72. See teeb… 6x 12, jah. Mitte, et see korrutis nüüd midagi iseloomustada püüaks. Aga siiski, 72. Kogumismaania? Šopahoolik? Kas ma peaksin arstile minema?

 

Teine.

IMG_6872Tšillimoosi keetsin. Kohe mõnuga. Eile alustasin, lasin jahedas maitsetel üksteise suunas tõmbuda ja seguneda. Täna siis madalal tulel podistasin, koorisin vahu (koorisin kohe isuga, juustuvõileivale, hommikupudrule, näppudele…) ja täitsin purgid.

Retsept? Lihtne. Tšilli, paprika, suhkur, väga hea punane vein, maitsetaimi oma aiast ja laiast maailmast ja palju… kirge. Ja siis veel natuke punast veini (ei joo, september kainusekuu!) ja sutsuke sidrunit ja ingverit.

See on mmmmmõnu! Mmmmmaitse! Sõnulseletamatu õndsus, kui tšilli su maitsenäsakesi mööda imendub su igasse keharakku ja sa tunned rokki ja rolli ja… khmmm… Porsche tuleb ka meelde. Ma ei selgita rohkem. Noh, niipalju, et 911. Carrera. Ja-jah, las ta ollab siis nüüd.

Kolmas.

IMG_6870Tõstsin kapi otsast alla oma Stollari mahlamasina. Küürisin puhtaks, lõin hääled sisse. Kratsisin peedid ja porgandid mullast puhtaks ja panin kolm suurt, mahlast õuna ka hunnikusse.

Kaks väikest peeti, neli keskmist porgandit, kolm õuna. Oma aiast ja lähikonnast, eks.

Tulemuseks on mahl, mis teeb kõhule ja meeltele pai. Ja mis sobib imeliselt selle juustuvõileiva kõrvale, mille peal on tšillimoos. Sügis, mu arm!

Keegi küsis, et misasjad mul need ümmargused terad koguaeg piltidel on, et mitu mu 7×3 pilti on ühe taustaga tehtud… Mis-mis? Koriander. Üks mu aastaringseid lemmikuid. Kõlbab peaaegu iga supi ja hautisega suurepäraselt.

Ehkki päev pole veel lõppenud, tunnen ma kerget rahulolu kodustest emmidest. Karlsson ja lihapallid koos Majasokuga ehk laagerdavad nädalavahetusega ära ja elu läheb rahulikult jälle edasi. Erikohtlemisega, maivõi😀

Lisa kommentaar

