Head asjad 7×3: Teine. T nagu t nagu T.

Kirju ja ilus päev. Ema ja tütre päev, kui lähemalt vaadata. Laste päev, kui vaadata laiemalt.

IMG_6557Tiiu kirjutas, et TUUBid on valmis.  Marilyn (mina) size ja ekstraordinaalselt tilluke, Tui size. Panime kleidid kohe selga.

Hoidsin oma tirtsu käte vahel, sättisin ja kohendasin ja ei julgenud natuke puutudagi, nii õrn ja õhuline on ta. Tiiu ütleski, et nii väikesele tüdrukule ei ole ta TUUBi kunagi enne disaininud. Nüüd siis on; Tui size.

Tui ise suhtus uude kleiti sügava rahuloluga. Keerutas end peegli ees ja küsis, kas on ikka ilus. Minu vastuse peale teatas, et mnjah, sa ütled alati, et ma olen ilus:

“Iga ema jaoks on tema laps ilus. Aga õnneks mul on isalt ilusad jalad ja kaks venda ka, kellelt ma võin küsida, kas ma olen päriselt ilus. Ma tean küll, et ma olen ilus. Aga ikkagi.”

Pildid läksid natuke untsu, poeg on aus klõpsaja- mina ei jäänud enda omadega rahule ja nii polegi neid veel, kus oleme tirtsuga koos ühesugustes TUUBides. Vaid kontrastkandid on kummalgi oma värvi- tirtsul erkroosa, minul türkiis. Ikka nii nagu meile kummalegi meeldib.

Mu tänasesse, esimesse, sai ühekorraga lausa kolm T-d: Tiiu, TUUB, Tui.

IMG_6707Sel TUUBIdega murul poseerimisel oli eesmärk ka. Õhtul oli esitlus. BMW X6 jõudis kaks nädalat enne Pariisi autonäitust Eestisse.

Nagu teada, armastavad eestlased BMW-sid ja eriti X6-t ja X4. Põhimõtteliselt on need kaks üsna sarnased, X4 lihtsalt väiksem, kupeeline kõigesõitja, mida ostetakse kas naisele (juhul kui on olemas juba üks X6 ja “tahaks midagi väikest”) või kui rahast kahju hakkab (või seda ei ole), aga tahaks kangesti BMW-d ja eriti kupeelaadset toodet.

Mul on oma arvamus sellekujulistest autodest ja ma ei viitsi isegi laskuda miskitesse aruteludesse. Las olla igal oma.

Tirts pidas esitlusel end viisakalt üleval, nõudis endale (mängu)auto ja läks sõitma. Vahepal leidis aega minu juurde tulla; sõi kooki, vaatas ja küsis mõtlikult: “Miks nad kõik ühte autosse tahavad minna? Iga mees ostku ikka ise endale auto kui raha on.”

Koduteel kommenteeris ootamatult üht mu tuttavat paari: “Sellele naisele ei pea küll nii suurt autot ostma. Tema mahub MINIsse.” Huvitaval kombel nii ongi, kaunis proua sõidabki MINIga. Lapsesuu.

IMG_6704 IMG_6717

 

 

 

 

 

 

Mu tänasesse teise mahtus seega kaks T-d: tütrega Tallinnas toretsemas. Noh, olgu, kolm.

IMG_6776“Valgus kõnnib Kadirorus” ehk ausamalt, “Autod seisavad ummikus”. No tõepoolest, mille paganama päralt on vaja tulla Mustamäelt või Nõmmelt Kadriorgu autoga? Autovabal nädalal?!

Et seista kell kaheksa õhtul Koidula, Kunderi, Weizenbergi… ja no üldse i g a l  Kadrioru tänaval autodega närviliselt ummikus?! Andke õhku, tallinlased! Andke korrakski, kasvõi autovabal nädalal õhku!

Kolmas oli siiski seda kõike väärt. Jalutasime pargis, kuulasime muusikat, vaatasime inimesi ja valgust; kõndisime käsikäes tänaval.

Palju vene keelt. Vähem inglise, soome, prantsuse keelt. Lõputult noori peresid ja jalgratastega kohale tulnud õhtunautlejaid. Ja tänavad täis autosid; ummikus seisvaid ja signaalitavaid autosid. Bussid ja trammid olid, tõsi, ka puupüsti täis. Suurlinn. Õhtul kell kaheksa. Tallinnas.

IMG_6795 IMG_6808

 

Lisa kommentaar

