Panamera S E-Hybrid, minu esimene Porsche

_FX19359Üks järjekordsetest, “Tervitan sind kell viis hommikul, Euroopa!” reisipäevadest algab püksipaanikaga. Ma ei leia oma musti lemmikpükse ja satun garderoobis seistes tõelisesse ahastusse.

Vaatan, järjest kasvava närvipingega, kuidas minutid lennukile lähemale tiksuvad ja saan aru, et ma ei suuda klapitada valitud tuunikat millegi muu kui üksnes nende (kadunud) pükstega.

Ma (jätan nüüd umbes kakskümmend minutit vahele) seisan, kenasti vihmailmaks riietununa, välisukse juures. Minu seljataga on äsja toimunud tuumaplahvatus. Mentaalses ja füüsilises dimensioonis.

Vaimselt olen ribadeks ja garderoobi sisu on laotatud üle kogu elutoa. Seda peavad jääjad (loe: Hr. Abikassa) koristama.

“Kõik on hästi,” ütleb ta. “Mõtle millelegi, mis on hea. Mõtle kasvõi oma Porschele,” võtab ta mu kohvri ja astub ees uksest välja.

Ma ei tea, mida ta äsja läbi elas, nähes pealt ootamatut paanikaosakonda, põhimõtteliselt ei millegi pärast. Aga ta teab, kuidas mu alalist kaaslast, lennuhirmu, toast kõrvupidi välja tõsta ja mõtteid mujale juhtida. Porsche on hea mõte.

IMG_9498 IMG_9488

 

 

 

 

 

 

Nüüd olen ma tagasi kodus ja võin öelda, jah, minu esimene Porsche-kogemus oli väärt, et lemmikpükste asemel panna selga midagi muud ja mitte lennukile hilineda.

Juhtus igasugust. Stuttgarti suurepärane arhitektuur, Porsche muuseum (seest ja väljast elamuslik), pressituppa mahaunustatud teleobjektiiv (kui seda oleks väga vaja olnud), pressitoa nagisse maha unustatud vihmamantel (ka seda oleks väga olnud vaja, sest põhiliselt padusadas), viie valge seast iseenesestmõistetavalt endale näpatud must;

IMG_9378soomlasest tiimiliige, kes laenas mulle punast jopet (Porsche Rally Team, ülal pildil) ja neelas supi risti kurku, kui lõunalauas ootamatult ta poole soome keeles pöördusin (ta “r” reetis ta! Soomlaste anglees ja saksa lihtsalt on eksimatult äratuntavad!).

Mitu uut; nende seas kaks eriti toreda kolleegi- üks Kreekast, üks Küproselt. Esimesega olin tiimis, teisega lendasin ühe otsa Frankfurti. Seegi kord olin seltskonnas ainus naisajakirjanik; lisaks ka ainus Baltikumist. Õnneks ei tee keegi allahindlust, aga see ei tähenda, et kinderstube puudu oleks.

Tagasiteel vahetasin viimases otsas kreeklase ühe jutuka Poola ajakirjaniku vastu. Tõenäoliselt on ta nüüd igaveseks arvamusel, et ma olen täiesti kohutav juht.

Tema lakkamatu kõnevoolu ja küsimuste ajal kaotasin kolmel korral tähelepanu ja lasin sisse emavead- keerasin nurga ümaraks, pidurdasin põhjendamatult järsult ja sõitsin ninaga ristmikule välja.

Miks ma nii detailselt seda kirjeldan- ma tahan, et see püsiks mul eluaeg meeles, ära kunagi lase end roolis olles (t)irriteerida poliitikast rääkima! Ma pean poolakatest väga lugu, aga olin sunnitud seekord ütlema, et ma ei saa rääkida ja juhtida samal ajal; laske mul nüüd sõita palun.

Ma ei osanud ka ta kummalistele küsimustele suurt midagi vastu kosta. Sihtpunkti jõudes pages ajakirjanikuhärra vabisevihuuli tänusõnu poetades ja rohkem ma teda ei näinud.

Pikem lugu Panamera S “pista sisse” hübriidist  tuleb muidugi whatcar.ee-s (link juhatab proovisõiduloole C4 Aircrossiga), aga siia jätan mõne pildi olnust. Kauniks mäletsuseks ja suureks kadeduseks, vist😛

IMG_9335IMG_9330

 

 

 

 

 

 

Panamera S E-Hybrid on suurepärane kombo, võimalusest, mitte teha Porsche-armastuses allahindlust, aga võtta juurde väikene “keskkonnateadlikkuse nüanss”.  Linnas liikudes on võimalik hakkama saada üksnes särtsuga.

Kui istusime autosse, oli ees 15 km – autoaju arvutab eelmiste sõitude põhjal välja umbkaudse kilometraaži, mida ühe laadimisega läbida saaks. Aga! Me läbisime kokkuvõttes 32,8 km puhtalt elektriga. Ehk siis- enam kui kaks korda võidus. Pole paha.

Üritusel osalenud tiimide parimaks keskmise kütusekulu (bensiin) tulemuseks oli 2,8l/100km ökosõidul, meie saime erinevaid võtteid kombineerides 3,7l/100km. Ja siis, kui lubati vabalt vajutada (kõrvalteedel tegi kreeklane mulle paaril korral 200 km/h, mis oli päris jõhker; ma ise julgesin korraks lasta 180ni, siis sai kuraas otsa ja mõistus tuli tagasi), jäi paarisaja kilomeetri keskmiseks 7,4l/100km. Nii suure ja võimsa auto puhul on see enam kui hea tulemus.

IMG_9458 IMG_9454 IMG_9459 IMG_9479 IMG_9450 IMG_9440 IMG_9439 IMG_9421 IMG_9420 IMG_9430 IMG_9400 IMG_9405

Lisa kommentaar

