Nissan Pulsar ehk kadedusel on kibe maitse

55ece0794580f599d061a79c50d0e334Tõnu, whatcar.ee peatoimetaja, tegi ära selle, millest tänasel päeval unistab iga korralik autoajakirjanik- käis ja katsus Nissan Pulsarit.

Mis tähendab, et ta istus roolis, tagaistmel, pakiruumis, (võib-olla ka katusel ja kapotil); veel natuke roolis… ja jõudis tõdemuseni, et kuigi tegu on proovipartii autoga, on konkurentidel põhjust murelikuks muutuda.

Tundsin Tõnu lugu lugedes rohelist, kibedat kadeduse maitset, sest ma lihtsalt ei jaksa enam silmi pikutada, millal Pulsarit näppima pääseks.

Aga no igale poole ei jõua; samal ajal kui Tõnu Pulsariga tutvust tegi, imestasin mina, miks küll BMW X4 narrib mind oma M-paketiga, sest lubadest ilma jääda ei taha, aga kui ei taha, siis ei saa sõita ka. 540Nm@2000rpm- saate ju aru, eks.

Nissan Pulsar, keskklassi kompakt, ehk lihtsamalt, viiekohaline pereauto, on selle aasta üks oodatumaid autouudiseid. Nii nagu oli näiteks Skoda Octavia Scout ja ka Seat Leon ST- ajaloos esimene, universaalkerega Leon.

Pulsari puhul on põhjus lihtne- keskmise suurusega pereautode niššis on Nissanil mõni aasta laiutanud tühjus. Eestis on tühimikku täitnud Qashqai; ja on seda teinud edukalt. Julgemad on võtnud Juke ja ilmselt ka rahule jäänud.

Kui ” julgete Juke” kõrvale jätta, on Nissan osavalt tabanud eesti autoostja keskmist maitset, miksinud selle kaasaegse aktiivse-passiivse turvalisusega ning lisanud kuhjaga mugavusvarustust, värve, mootorivalikut. Uue põlvkonna Qashqai, X-Trail ja Pulsar paistavad silma ka rahuliku disainijoonega, mis eestlasele meeldib. Võimalik, et me tõesti olemegi jaapanlastega sugulased, “käsi” neil on ja meil on “Nissan”. Jätkuvalt müügitabelite esikümnes. Eestlane on uus jaapanlane.

64df18852ade0f1e797b48f63e526288Pulsar pole ju mingi märgade kõrvatagustega tegija, et nüüd kangesti peaks üles-alla hüppama ja teatama, et Nissan on saavutanud autotööstuses läbimurde. Oh ei, 1978. aastal astus ta legendaarse Datsun Cherry asemele ja esimest seeriat pakuti N10 nime all.

Austraaliasse eksporditi seda Datsun Pulsari nime all, ehkki Datsun kui säärane, pole kunagi olnud iseseisev autotootja vaid lihtsalt üks Nissani poolt kasutusel olnud brandinimi, mälestamas algusaega, mil Nissan oli veel DAT Motors.

Pulsarit toodeti esiveolisena, aga 1980 veeresid liinilt maha ka neliveolised. Siinkohal jään ma võlgu vastuse, kas tegu oli “nõudmisel” või sümmeetrilise neliveoga. 1990 said neljakäpuli-autod peale ka turbomootorid.

Enne seda, 1982. aastal, on Pulsari ajaloost teada ka koostöö Alfa Romeoga; paaritumise tulemusena sündis Arna, kummaline kombo Alfa Romeo disainijoonest ja mootoritest ning Pulsari odavast praktilisusest, Nissani logo ninal.

cf1421baed703136cd5808b8a78232dd1987. aastal tehti kannapööre ja Pulsarist sai kontseptsõiduk, mis võis lihtsa ladumise tulemusena olla kas universaal, luukpära või hoopis ava-auto.

Sel ajal oli Lego juba leiutatud, arvata võib, et disainer sai inspikat oma lapsepõlvest ning mõtles välja auto, mida saab vastavalt tujule ümber kujundada.

Lubati lõbu ja kiirust, aga müügiedu sel kontseptil väga ei olnud. Neetud fantaasiavaesed tarbijad, eks.

2005. aastal otsustas Nissan, et Pulsari paremad ajad on-vähemalt Ameerika Ühendriikides- selleks korraks läbi ja asendas selle uue kontseptautoga Azeal. Jaapanis võeti Pulsar maha juba aasta enne ning asemele astus Tiida. Pulsari värvika ajaloo esimese etapi lõpuks võib lugeda aastat 2007.

Nüüd on ta uuenenud kujul taas tulemas. Ja konkurentidel on põhjus jalad kõhu alt välja lükata, sest Tõnu lähemalt katsutud proovipartii Pulsar tõestas, et Nissanil on tõsi taga taskukohase, kvaliteetse, heas varustuses auto müügile toomisega. Hinnastamise kohta teame täna vaid seda, et Pulsari hind tuleb soodne.

Kuni Nissani uue põlvkonnani kiitsin ma Opeli tublidust, nüüd vaatan huviga, mis hakkab saama; uus Qashqai on juba tormihoiatuse andnud ja tänavapilti lisandub neid igapäevaselt; Pulsar kipub ära võtma seda segmenti, kus Opel just pead tõstma hakkas. Toyota, Mazda, ka Honda- saame näha, mis nad vastavad.

Ma saan aru, et esialgu ongi päris raske midagi öelda, aga autoajakirjaniku elu teeb säärane vaikus ju vaid põnevamaks. Kuigi Jaguar leiutas enda arust jalgratta ja lubab esiklaasist teha suure infoekraani, siis uskuge, keskmist autoomanikku säärane tilulilu vähe huvitab. Tahaks ruumi, panipaiku, ökonoomset mootorit, ergonoomset juhi töökohta ja sõbralikke kaassõitjat; head hinda ja toredat välimust. Pulsar see on- ühena neist vähestest.

*Kes kliendipäeval ei käinud, see peab nüüd pikisilmi ootama sügist, et Pulsariga tuttavaks saada. Kes oodata ei kannata, siis uus Qashqai on tore “kõigesõitja” ning ökonoomne nii diisel-kui bensuvariandis. Oleme seilanud, teame😀

 

2 thoughts on “Nissan Pulsar ehk kadedusel on kibe maitse

  1. Pingback: Eesti Aasta Auto esikuuik teada! Ja minu lemmikud ka. | emapidur

  2. Pingback: Eesti Aasta Auto 2015 esikuuik teada! Ja minu lemmikud ka. | emapidur

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s