BMW 4. seeria Gran Coupé, unistus aeglasest elust

Asfalt, jäätis, puhkus- kõik sulab. Ainult lisakilodega on halvasti, need ei taha süsteemse tegutsemiseta kohe sugugi sulada, kipuvad hoopis hea elu peal juurde kasvama.

Aga süda on soe ja täitsa sulab, mõnikord. Sõltumata välistemperatuurist. Näiteks, kui loed täna What Car? lehelt Euroopa Aasta Auto nominentide nimekirja ja leiad sealt rea oma apsaluutseid lemmikuid (ÕS viidet õigekirjale vaata siit, ma lihtsalt lusti pärast rullin keelt, jah).

IMG_5272BMW i8, X4, Subaru WRX STI, M-B GLA, Nissan Qashqai ja X-Trail– neid trandulette võin une pealt nimetada ja peaaegu, et pimesi lubada, et on head ikka küll.

Tõsi, tänapäeval on enamus uusi autosid sõidetavad ja head, vahet teevad mugavusvarustus ja kaubamärgid. Teadjama jaoks ka aktiivse-passiivse turvalisuse suhe.

Minu nimetatutes aga on (minu jaoks- ja tundub, et mitte ainult!) olemas “see miski” või “X-faktor” (mitte segi ajada BMW X-iga mis tähendab nelivedu nõudmisel) kui soovite, mis paneb pead pöörama või ühiseid sõidupäevi naeratades meenutama.

IMG_5300Nissani uus disainijoon ja väga hea mugavusvarustuse tase juba madalamas hinnaotsas; BMW rokkiv etterebimine materjali-ja tehnoloogiainnovatsioonis, Subaru STI sümmeetriline nelivedu ja peaaegu et fenomenaalne kombo pereema-lõbuautost, millega võita südameid;

M-B GLA-väikemaasturi käepärasus esimestest sõiduhetkedest peale- see vist on kolme sõnaga kokku võetud, miks just need ära nimetasin. Eks sellest nimekirjast või igaüks endale oma favoriidid valida ja siis neile pöialt hoida. Võitjad tehakse teatavaks järgmise Genfi näituse eel.

X4 osas saabub kohe ka sõidukogemus, i8-s olen istunud, seda sõitmas näinud ja pilte teinud (ja need siis arvutisse ära kaotanud koos ülejäänud, väga väärtusliku pildipangaga- aga ise olen süüdi, läksin keychaine näppima). See oli proovisõidulinkide puudumisele esitatud vabandus. Töö käib.

Aga mitte ainult sellest ei tahtnud ma, vaid ilusast, aeglasest elust. Slow life nagu ütlevad prantslased. Kirjutan parasjagu proovisõidu-lugu whatcar.ee-le ja mõtlen tagasi kahele päikeselisele päevale, mil me koos pesakonnaga ja 4. seeria Gran Coupé-ga mööda Eesti mõisaid draivisime. Kahes peatusime pikemalt- Kõue mõisas ja Põhjakas. Viimases on suvine menüü, väga hea kodukali ja seemneleib. Tasub minna.

Ma ei ole sugugi kindel, et 4. seeria 5-ukseline kupee on minule sobiv auto. Ma vist võtaksin iga kell ja saaksin idekalt hakkama. 4. seeria on eduka (mees)arhitekti auto. Jah, ma võtaksin selle. Aga sel juhul koos sobiva isendiga roolis😀

IMG_5369Ma ei ole sugugi kindel, et 4. seeria 5-ukseline kupee on minule sobiv auto. Ma vist võtaksin iga kell 2. seeria kupee ja saaksin idekalt hakkama. 4. seeria on eduka (mees)arhitekti auto. Jah, ma võtaksin selle. Aga sel juhul koos sobiva isendiga roolis😀

See võrdlus- arhitekti auto- kargas pähe kui nägin tuttavat arhitekti istumas Audi roolis. Ma ei laskuks detailidesse, aga ega mu lõuad ju viisakusest just kinni seisa. Nii pööritasingi silmi ja teatasin resoluutsel häälel, et on aeg, vahetada olemasolev sõiduk auto vastu ja minna üle BMW-le.

Arhitekt oli viisakas hämmelduses, Aga mul on oma soovitusele põhjendus- oma elegantsuses, intelligentsuses, loovuses, jazziarmastuses, väljapeetuses ja vaoshoitud emotsionaalsuses- need kaks täiendavad teineteist. “Pööfik” nagu ütlevad mulgid. Jah, olgu, ei pea olema sada prossa arhitekt- võib olla haritud ja stiilne mees niisamagi. Tookord, seistes seal, vaadates Kallet ja… noh, seda tema praegust sõiduvahendit, tuli väga selge ettekujutus, et neljas ja tema- ja ülejäänu on juba kirjas.

Ja no, olgem ausad, Härra Abikassa sobib absoluutselt kõige rooli, mis on sportlik, elegantne, kiire, ilus… isegi olukorras, kus tagaistmel on kaks väikest vastikut last. Võiks olla ka kaks siresäärset kaunitari vastavalt Härra Abikassa maitse-eelistustele. Ikka oleks ilus. Uhh.

Vot, see on, mida ma mõtlen aeglase elu all. Üldiselt aeglaselt, tasakaalukalt ja mõtlevalt toimiv Härra Abikassa, elegantse-intelligentse-sportliku auto roolis. Vastandid tõmbuvad ja mina ka!

IMG_5280Gran Coupé on idekas sõiduvahend aeglase elu viljelemiseks. Surfilaud katusele, suusad läbilaetuna kaasa, neljane sõpruskond või hädapärast 3 last tahaistmele (siis jäävad suusad koju) ja minek!

Ja kuigi see minek on nagu mööda siidi, siis, olles jutti kaks ja pool tundi roolis, jäi mulle ikkagi mingi kummaline tunne, et pole päris minu tassike teed.

Veidi häiris madal isteasend; rohkem see, et mitmed kaasliiklejad kannatasid koljusisese ülerõhu ja raske jala sündroomi käes ning üritasid linnatänavatel rallit sõita, andes mõista, et just mina olen see punane lipp, mis säärase liiklusohtliku tegevuse esile kutsub…

IMG_5212Tõeline sõidurõõm saabus, kui keerasin külavaheteele ja seal omaette mõnulesin. Kõlab nagu enekas, eks. Tegelikkus on veel ilusam- BMW enamasti tõesti on seda, mida ta lubab- sõidurõõm.

Paned aga Raadio Tallinna mängima (helikvaliteet on suurepärane) ja lased minna. Läheb ka; mänguliselt ja saba liputades. Just täpselt nii tempereeritult, et veel ei hakka hirmus, aga natuke karjuda juba tahaks. Suurepärane.

Pika sõidu teevad mugavaks igapidi kohandatav isteasend, sobivaks saab seada ka istme küljed ning pikemat reit toetab istme pikenduspadi. Rool on imekerge ja tundlik, pidurid “kiired”- ehk, kui tuleb mõte peatuda, siis vajutad ja ta jääb seisma.

Autos on, lisaks igakülgsele turvalisusele, kuhjaga mugavusvarustust, mille üles lugemisel polegi mõtet, sest see on BMW. Eks igaüks või ise valida ja kokku laduda, mis täpselt vaja. Tasub minna ja proovikat küsida, sest Kristo on minu arust eesti  ostja keskmise maitse tabamisega kümnesse pannud. Puudu ei ole midagi, üle ei jää sugugi. Lisaks võib kõike küsida.

Minu lugupidamine ja tänu disainerile, kes ei kartnud turvalisuse nimel jätta alles raamita aken-see meenutab mulle vanu, häid, “tõelise” Subaru aegu. Nüüd siis BMW-l. Noh olgu, aga see mark tervikuna meeldib mulle ju ka. Tahavaatepeegel on rohmakas, tagurduskaamera tuleks juurde osta, sirmi tuli on lollakalt eraldi laes… – no ei ole see naiste auto, ei ole!

IMG_5249Elegantsete meeste lahutamatu kaaslane on see suur kupee, oma olemuselt. Aga no, zooline võrdõiguslikkus, ega ma ei saa keelata naisel ostmast, kui tundub, et ilma ei saa. Või siis vaadata asja selle nurga alt, et üks 4. seeria võib ju majas olla, kui rooli ja istme vahele on panna sobiv sõitja.

Perenaisena kiikaksin ma vististi kas kolmanda või viienda seeria universaalide poole, sel juhul kui kaks ja tagavedu pisikeseks jääb. Sõidurõõm on sarnane, funktsionaalsust rohkem ja kõik maailma kaasliiklejad ei kipu (võib-olla?!) võidu kihutama.

See “pole minu tassike” johtub ilmselt teadmisest, et vähegi võimsama südametuksega autoga ei ole meie teedel suuremat peale hakata. Kaua sa seda ilu ja raamita klaasi ikka niisama imetled, tahaks sõita. Praktiliseks sõidukiks on 4. seeria natuke liiga… no liiga hea!

Kuigi, jah, kohale viib ta ka talvel. Mul oli hea võimalus, panna sama seeria kolmeukseline kupee proovile vööni märjal, lumelobjakasel teel. Öösel. Tulemus? Jõudsin muretult sihttpunkti! Nõudmisel nelivedu hätta ei jäta, nina lumelobjakas ei songi, öises tormis pimedust kartma ei pea- BMW adaptiivsetele LED-tuledele ei ole siiani vastast leidnud- teisisõnu, nad kohandavad end, vastavalt oludele. Näiteks suunatakse vastutulijast tuledevihk kahelt poolt mööda, juht ei pea omalt poolt ühtegi lisaliigutust tegema, et kaugutulesid maha või peale lülitada.

Ülejäänu jutustavad pildid. Proovisõidulugu whatcar.ee-s muidugi ka. Soovitus on ühene- kui majas on tõeline, elegantne, intelligentne, jne. mees- saatke ta United Motorsisse neljanda “suurt” kupeed proovima.

420d xDrive  R4 1995cm3, 135 kw/ 184 hj, 7,5 s/100 km, keskmine kütusekulu 4,8 l/100 km (5,6-6,4l/100 km)

IMG_5205 IMG_5206 IMG_5169 IMG_5176 IMG_5224 IMG_5186 IMG_5170 IMG_5135 IMG_5159 IMG_5141 IMG_5144 IMG_5155 IMG_5390 IMG_5371 IMG_5378 IMG_5188

 

 

 

 

Lisa kommentaar

