Nissan e-NV200 ehk seiklus Barcelonas ja mustad huuled

Alustuseks asjast: rõõmustav uudis särtsukarindelt

Nissan e-NV200 on suurepärane uudis kõigi nende jaoks, kel on linnas ja sellest kuni 50 km raadiuses vaja vedada kaupa või inimesi ning kelle päevane kilometraaž jääb Eesti oludes 120-160 km piiresse.

IMG_2963Mul oli (auto)ajakirjanikuna võimalus, proovida Barcelonas pikemalt kõiki e-NV200 eri variante: väikekaubikut, mis võtab peale kuni 770kg kaupa ja kus kaubaruumi on koguni 4,3 kuupmeetri jagu (see teeb sellest pisikesest tööputukast oma klassi mahukaima) ning kaubikul põhinevat mahtuniversaali, millest luksuslikum, Evalia-buss, mahutab 5 inimest ja kuhja kohvreid või koeri või suusavarustust või surfilaudu.

5-kohalise bussi tagumine istmerida käib lihtsa liigutusega ette ja alla, võimaldades peale võtta rohkem kohvreid ja paluda kolmel kaassõitjal jalgsi kohale kõndida- igal juhul tervislikum!

e-NV200 sõiduomadustest ja juhi töökohast olen pikemalt kirjutanud ülal viidatud uudises. Tegu on suurepärase mobiilse kontoriga, mis nende jaoks, kes eelistavad linnas liiklemiseks keskkonnasäästlikku ja vaikset mahuvahendit, võiks nüüd ja järgnevad 8 aastat olla hea kaaslane.

8 aastat akudele garantiid, hoolduses tuleb aeg-ajalt käia, kui ise klaasipuhastusvedelikku valada ei mõista; nipet-näpet asju siiski veel. Aga näiteks pidurite kulumise pärast väga muretsema ei pea, sest kiirenduspedaal on regeneratiivne, s.t. jalga pedaalilt tõstes auto pidurdab (sõltuvalt sõidurežiimist kas nõrgemalt (ECO) või intensiivsemalt (B) ja otseselt pidurit vaja ei lähegi.

Võrreldes Leaf’iga on akusid parendatud, peamiselt jahutussüsteemi osas. Energiakulu on e-NV200 oma kaalu ja funktsionaalsuse juures väga mõistlik- saime erinevate sõitude tulemuseks keskmiselt 17 kWh/100km.

IMG_3171Kellele sobib? Väikekaubik ehitajale, lillemüüjale, postiljonile, pitsa- või pirukapoisile, kirjastajale, rattarendile… kõigile neile, kel on asju, aga need pole üleliia suured ja vahemaad pole pöörased. Kusjuures, postiljonile võiks see auto kohe päris hästi sobida… Omniva, kas mõtlete kaua?

Viiekohaline buss on ideaalne sõiduvahend näiteks lennujaama-hotelli vahel; või haiglatele; või lasteaedadele; või miks mitte ka päevakodudele. Bussi saab kenasti paigaldada ka tõstuki, et näiteks ratastooliga peale mahuks. Koju jõudes vaatasin oma pesakonda ja mõtlesin, et see va “van” oleks meie jaoks päris idekas sõiduvahend linnas käimiseks.

Sõidumugavust on, minekut on, ruumi on, hakkama saab e-NV200 ohjamisega ka õrn naisterahvas- mida aga kohe varsti enam ei ole, on ELMO toetus. 18 000€+ 1000€ kodulaadijale ja praktiliselt muidu saadud masina eest tuleb hakata omast taskust maksma.

Konkurenti pole mõtet otsida, seda ei ole. Kas tuleb, pole teada. Väheusutav. Kokku pannakse Hispaanias ja Jaapanis, koostekvaliteet on hea. Seega, polegi nagu millegi üle nuriseda. Mõistlik oleks teha täna avaldus ja loota, et mahub veel nende õnnelike hulka, kellele bussi eest peale makstakse. Hinnad leiab siit.

IMG_2977 IMG_3028 IMG_3072 IMG_3085 IMG_3114 IMG_3128

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seiklusjutt, mida e-NV200-ta olla ei saaks

Olen, vaatamata lennuhirmule, üsna palju mööda ilma ringi rännanud. Töö on säärane, et alati ei ole võimalik end lennukitest kõrvale nihverdada. Lennuhirmuga olen õppinud elama, sest muud varianti pole. Ilmselgelt on Mustrikudujal minuga mingi plaan, sest pea iga kord, kui tegemist on laineritega, juhtub minuga kummalisi äpardusi. Ju ma siis pean õppima oma hirmust üle olema.

Näiteks liiguvad reisikaaslased sihtkohta ühe-kahe lennuga, minul aga tuleb kohalejõudmiseks teha neli vahemaandumist. Või satun ma ürgvanas propellerlennukis istuma sellesse kohta, kuhu koguneb kondensvedelik… mis otse loomulikult Dolomiitide kohal kosena alla sajab. Peale mida ma lõhnan nagu surnud valaskala, tutvun miljonäriga ning olen päeva lõpuks sunnitud viisakalt jalga laskma.

Või on aja peale minek Saksamaale- kõik sujub kuni Riiani, kus selgub, et edasi ei saa, sest lennuk on katki ja reis tühistatud. Oleme sunnitud koju tagasi pöörduma, kuna lennufirma Air Baltic tütarlastel on parasjagu arvutis pooleli 2048 mäng ja nad ei suuda tunni jooksul leida meile asenduslendu. Oleks maksnud 14.90€ “kindlasti kohale jõudmise kindlustust”, oleks nad end ehk ka liigutanud. Minu reisikaaslane kannatab mõttetult seetõttu, et on sattunud minuga koos reisile.

Või siis äsjane, Barcelonasse-sõit. Mu kaaslaseks on Autolehe peatoimetaja ja vedajaks seesama, lätlaste rahvuslik uhkus, Air Baltic. Tallinnast Riiga jõuame viperusteta (osa AB kapteneid on endised EA piloodid Eestist, kui keegi veel ei tea). Barcelona reisi ootame 4,5 tundi. Kohale jõuame siis, kui esimene testsõiduvoor ning lõunasöök on helge minevik. Aga me jõuame!

IMG_3283 IMG_3191 IMG_3311 IMG_3241 IMG_3198 IMG_3306

 

 

 

Barcelonasse jõudes on kõik suurepärane. Hotell, linn, päevakava. Mulle üldiselt meeldib, kui on kellaajad ja neist peetakse kinni. Eesti (auto)ajakirjanikud, muuseas, on, niipalju kui mu kogemuse põhjal üldistada saab, absoluutselt eeskujulikud ja vastutustundlikud.

IMG_3189Aga! See pidi olema seiklusjutt, eks. Mul õnnestub esimese õhtu piduliku koosviibimise eel panna alus uuele meigitrendile Määri-Mis-Parasjagu-Pihus-Määri-Kuhu-Juhtub. Ehk siis, ajan peos segamini huulepulga (kärtspunane) ja ripsmetuši.

Sel hetkel, kui Kristjan uksele koputab, olen ma ametis suu ja silmade puhtaksküürimisega. Üritan jõuliste, ringjate ja risti-rästi liigutustega eemaldada huultelt ja silmadelt seda osa, mida seal olema ei peaks. Emol vist ka ei tule nii ägedat maalritööd…

Seepi kulub kilojagu. Välimus muutub järjest põnevamaks ning tasapisi hiilib tuppa kahtlus, kas poleks mitte mõistlikum teeselda kõhulahtisust ja toast enne ürituse lõppu rohkem mitte väljuda…

Siunan ja naeran vaheldumisi. Tunnen kaasa hotelliteenijale, kes peab silmarätiku kahjuks kaltsuvaibaks saatma. Teatavasti sisaldavad naiste ilutooted aineid, mis ei tule pestes, kustes ega kastes ära ei tekstiililt ega mööblilt ega ka mitte kehast. Nad kuhjuvad. Plekkidena, kasvajatena- kui halvasti läheb. Sestap eelistangi olla nagu loodus mu loonud ja väärikalt (loe: vääramatult) vananeda. Siiski, on sündmusi, kus inimeste hirmutamine pole lubatud ning ei aita ka kiirmeiginipp “pane ette võimalikult mustad päikeseprillid”. Barcelona käib just sellesse kategooriasse, seega, taas kord, mul pole valikuid.

IMG_3247Võtan end kokku ja osalen üritusel täies mahus ning ei pea kahetsema. Kuigi, määrimist ja määrdumist on veelgi. Leafiga valmistatud jäätis; lõunaks serveeritud burks, caspaccio– kõik see ja rohkem veel saab kunstiliselt laiali hõõrutud, sülle kallatud või suunurka templina nähtavale kohale asetatud. Võib-olla on ohtrast meigist loobumine hoopis alalhoiuinstinkt? Ketšup ja jumestuskreem lihtsalt ei sobigi kokku?!

Tagasiteel jõuame hilinemisega Riiga. Lennuk Tallinna on tund tagasi õhku tõusnud ja selleks hetkeks tõenäoliselt juba ka sihtpunktis. Üllatan iseennast, saan järgnevalt rikkamaks enese eest võitlemise kogemuse võrra.

Nimelt pakutakse meile lahkelt võimalust, istuda kella ühe ajal öösel bussi (mis on juba tellitud) ja sõita sellega Tallinna. Pisike buss, kus viieteistkümnel sõitjail tuleks end joogina ( tegijanimi sõnast “jooga”) kokku rullida ja astuda sealt hommikul kell viis Lennu jaamas tänulikuna välja- ei, aitäh!

Seisan AB laua juures ja teen kurja nägu ning nõuan hotelli. Ütlevad, et on kaks kohta. “Selge, need on siis meile.” Läheb õnneks, me saame need kohad. Ülejäänud reisijad ei võta isegi kaalumisele võimalust, öösel magada ja hommikul Tallinna lennata. Mingi ehteestlaslik enesepiitsutamise moodus? Ehkki õigus oleks nõuda und, teeme vintvõimlemist ja vaatame, kes kauem suudab elus püsida. Ja-jah. See pole siiski minu jaoks.

IMG_3067Hotelli jõudes on ainus mõte, ruttu magama. Respas suudavad nad meid teenindada ligi 40 minuti vältel, enne kui õnnestub kotid tuppa maha panna. Hotell on kobe, aga toad, mis meile antakse, paistavad silma eripäradega- minu omas hoiavad töömehed värve ja prügikotte ning kaaslase toas käivitub öösel kell kaks lennuk (loe: kliimaseade läheb katki).

Me saame muidugi uued toad, aga uni on katkendlik ning lõppeb minu jaoks pool kuus enne kukke, kui end voodist põrandale keeran mürtsuga. Seda pole kah enam teab mitu aastakümmet ette tulnud…

Hommikul soovitatakse meil olla pool tundi enne lennuki väljumist kohal; polevat kiiret kui check-in enne tehtud. Me oleme kohal kaks tundi enne. Ja ei pea otsust kahetsema, sest turvaväravate vahel lookleb kilomeetrine järjekord ja mul on kotis kaks head veini, mille Barcelonas lennujaamas kaasa ostnud olen.

IMG_2733Seletamist on rohkem kui rubla eest, aga kõik laabub. Erinevalt ülejäänutest ei pea mina miskipärast kella käe pealt maha kiskuma, suubun läbi värava kordagi piiksatamata.

e-NV200 üritus saab meie jaoks läbi päev planeeritust hiljem, aga see autokene on seda seiklust ju väärt, eks ole. Kristjani ja teistegi pahaaimamatute reisikaaslaste ees tunnen end siiski veidi süüdi- nii väga tahaks oma isikut tähtsustada ja tõdeda, et mina olengi segaduste keskpunkt ja kõik on kinni karma-aukudes.

Oma telefonilaadijast olen ja jäängi ilma. Norrakas, kelle leiame Barcelonast saabudes Air Balticu laua juurest kössitava ja nutvana eest, saab minult selle lahkesti laenuks. No kui inimene on lennuki pealt maha unustatud, sest keegi pole talle öelnud, et viis õlut on täitsa okei juba ja lennuk läheb nüüd- siis tuleb teda ju aidata. Kasvõi niigi palju, et ta saaks telefoni laadida ja tüdruksõbrale helistada, et see talle uue lennupileti jagu raha saadaks.

Annan laadija, norralane kerib end sellega koos AB infolaua nurka kerra, kurdab veel mõnda aega oma kohutavalt kurva ja ebaõiglase saatuse üle ja… kaob siis jäljetult. Sel hetkel, kui mu laadija koos norra mehega kübaratrikki sooritab, olen ma ilmselt ametis oma õiguste eest seismisega. Mustrikuduja järgmine trikk ilmselt – selleks, et koju jõuda, tuleb midagi enne veel ära anda. Mitte, et mustast huulest ja punasest silmast ning sülle valatud caspacciost piisanud oleks. Siiski. Kodus! Mille eest olen hirmusväga tänulik. Üks laadija on selle võidu juures ju tühi-tähi.

IMG_3306 IMG_3311 IMG_3283 IMG_3300 IMG_3242 IMG_3239 IMG_3217 IMG_3224 IMG_3226 IMG_3229 IMG_3204 IMG_3201

 

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s