Suzuki SX4 S-Cross ehk last kaitsev kleidikandmispäev

Kristjan kirjutas whatcar.ee-s eelmisel aastal põhjaliku ülevaateloo, mina võtsin kätte ja uuendasin oma seni kesist tutvust Suzukiga ootamatult sel nädalavahetusel; ja tegin seda maastikul. Ootamatult, selles mõttes, et käisin reedel põgusalt sõitmas Hyundai ix35 Fuel Cell vesinikautoga ja jäin TopAutosse seejärel natuke munema ja juttu veeretama (kui Erkki olnuks kooli ajal mu sõber, saanuks minust autolukksepp!), kuniks siis müügiosakond vaatas, et mis me siin ikka tühja juttu; anname prõuale kohe S-Crossi kätte ja las saab kogemuse.

Et oli lastekaitsepäev, kleidikandmispäev; lihtsalt päikeseline pühapäev, võtsime kolmekesi suuna vaid meile teadaolevale tühermaale (loe:maastikule), misjärel lubasime endale rikkaliku lõunasöögi Laitse lossis. Ma saan aru, et klassikaline kontseptsioon lastekaitsepäevast eeldanuks veepargi või Vembu-Tembu maa külastamist, aga meie meenutame S-Crossi edaspidi kui lastekaitse-ja kleidikandmisautot. Tõe huvides, mõlemad naised autos kandsid sel päeval kleiti. Ja mõlemad naised tegid pilti😀

IMG_1695 IMG_1697 IMG_1714 IMG_1735

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kuhu pista “krossover”?

S-Crossiga on nagu teiste, selle klassi masinatega- ma ei oska teda kuidagi liigitada. Kliirens 17,5 cm ja “nõudmisel” nelivedu- no ütlevad, krossover.  “Krossover”- mida see ikkagi eesti keeli tähendada võiks? Ma pakun, et see võiks olla kõrgendatud auto, näiteks. Sellisel juhul läheks S-Cross samasse ritta hiljuti sõidetud Citroen C4 Aircrossiga ja Renault’Captivaga (mis oli esiveoline), aga ma ei paneks teda samasse kategooriasse Nissan Qashqaiga, ehkki Kristjangi oma artiklis võrdleb just neid kahte autot.

Eelmise põlve Q oli veidi pisem ja võrreldavam, uus tundub kategooria võrra S-Crossist avaram… ja mis salata, ka üldmuljelt sammukese teises klassis. Pigem siis sõnastaksin nii, et S-Cross on auto, mille poole võiksid vaadata need, kes muidu vaataksid kasutatud sakslaste või jaapanlaste suunas. S-Cross on ka täiesti sobilik auto noorele inimesele, kes alustamas oma juhikarjääri. Ja loomulikult on S-Cross väga sobilik masin jänenenele ehk siis prõuale linna lähistelt, kes, sõltumata teeoludest, peab turvaliselt jõudma tööle, trenni, aeda, kooli, poodi, padjaklubisse…

IMG_1764 IMG_1774 IMG_1770 IMG_1781

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kuhjaga mugavust!

Tuleb tõdeda, kohe alguses üllatusin meeldivalt. GLX varustuses masinal on peal säärane kogus sõidumugavust lisavaid vidinaid, et kuku taldrikusse. Näiteks ei ole ma seni kohanud ühelgi selle klassi masinal sõidurežiimi valiknuppu ja neliveo lukustamise võimalust. No tõsi, tegu on “nõudmisel” neliveoga, aga siiski, “Snow/Mud” lukku löömine on igati abiks jänenenel lobjakasel teel hiilimisel.

Puhas luksus nagu ka vihmasensoriga kojamehed, piuksuvad parkimisandurid ees ja taga (ekraanile tagurdusteekonda ei kuvata kahjuks), LED tulederida esilaternates, automaatselt tumenev peegel, valgustus sirmides, jne. Ja labad! Sa saad selle pisikese putuka puhul soovi korral sõita labadega! Uskumatu lugu. Aga laevalgust saab sisse lülitada vaid ühelt poolt. Ja see on muidugi suur miinus😉

Salongi materjalid on samuti kvaliteetsed- armatuurlaud on käe all pehme ja soe; natuke leiab siiski vigisemisväärset ka- näiteks tekstiilist istmekatted ei ole lastega reisimisel kuigi pädevad; istmete alumise osa kate on “odav mistra” ja sinna jääb iga pudi kinni, ja kui otsida, leiab salongist ka külma ja kobisevat plastmassi. Sõitu see ei sega.

Küll aga ei meeldinud mulle kohe üldse esiistmed, kolme päeva jooksul ei õnnestunud mul leida sobivat isteasendit, kogu aeg jäi tunne, et tahaks istumisnurka muuta. Tagaistmel kurtis ema, et peatugi on valel kõrgusel ja tsikile tuli turvapadi alla panna, et aknast välja näeks ning uinakut tegi ta alla tõmmataval vahelaekal. Kui taga tegi endale ruumi kaks täiskasvanut, läks ees jalaruumiga piiripealseks- (minu) põlvede ja armatuuri serva vahele jäi napilt ruumi.

See-eest on taga pakiruumis e r i t i edev lisapõrandakate, kuhu võib kasvõi kümme liitrit piima peale valada ja mitte autot ära roojata. No ma ei mäleta, et selle hinnaklassi masinas oleks olnud kunagi nii vinge lisakate! Ruumi on taga pakikas tõesti hästi, eriti, kui visata tagumine iste inimestest tühjaks ja lasta istmed alla- pianiino läheb sisse küll!

Helisüsteemiga ei maksa jamada, ehkki võiks ju mussi kuulata, sest salong on suhteliselt toredasti isoleeritud välishelidest. Raadio on Retro FM ja seda kohta, kust reguleerida, mina ei leidnud. Ju oli olemas, aga ma ei hakanud igast nuppe niisama näppima; natuke oli nendega segadust nagunii, osa asju oli peidetud teise osa funktsioonide alla jne. Loeb see käsiraamat ja teeb asjad selgeks, kui peaks vaja minema.

IMG_1765 IMG_1787 IMG_1792

IMG_1761

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Graafika on hea, rool on tuim (1.6ne mootor ka!), variaatorkast viskab nalja!

Graafika on tõesti hea, meenutab VW grupi uuema põlvkonna infoabivälja- selge, lihtne, käepärane. V.a. selles osas, mis puudutab kütusekulu reaalajas. Mul ei õnnestunud leida kohta, kust see silma ette kerida ja nii tuli leppida teadmisega, et aeg-ajalt (sõltumata “sport” või “auto”-režiimist, linnast, maastikust või maanteest) keeras 7,0l/100km asemel ette 6,9 või 6,6l/100 (ka need numbrid on sarnased Kristjani tulemusele).

Rooli andis reguleerida, aga rool on tuim. Kuigi Kristjan kirjutas, et juhitavus on täpne, siis mina seda täpsust enda jaoks üles ei leidnud. Sootuks toredaid vigureid viskas 7-käiguline variaatorkast, millel eneseleidmisega suuri raskusi. Asi paranes, kui lülitasin “sport”-režiimile, siis sai teha ka möödasõite nii, et oli tunda, kuidas käik jõuliselt üles vahetus. Muidu oli see üks suvaline uimamine, ma ei saanud aru, mis pööretel ja miks vahetub; ja kas üldse.

Ja muuseas! Käigukangiga tuleb olla ettevaatlik, sest P asendile järgneb R ja siis N ja siis D ja M. Korduvalt juhtus, et ma tagurdamise asemel laksasin (juba!) D(rive) sisse; ja pidevalt juhtus, et D peale lülitades libises kang veel ühe astme alla, M(anual)ile ning, seda märkamata, jaurasin esimese käiguga tükk maad minna; ise aru saamata, miks lärmab, aga ei liigu. Ehk siis- see vajab harjumist! Ja samas on labadega sõit loogiline, ma ei mäleta, kas arvuti andis märku, et on vaja vahetada käiku üles v alla, aga kõrva järgi kuulis täpselt, millal on aeg rebida rooli tagant liblikat.

 

IMG_1769 IMG_1755 IMG_1804 IMG_1734

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,6-ne vabalthingav bensukas on natsa tuim jah. Kõige rohkem jäi njuutonmeetrist ja kilovatist puudu maastikul ja möödasõidul. Aga me räägime ikkagi kõrgendatud autost, mitte maasturist ning möödasõit ongi üks ohtlik manööver. Las see kidumine siis jääda.

Vedrustus on jäigem kui tavalisel sõiduautol; vanalinnas, munakiviteel, sai eriti toredasti nalja ning karjääris mööda killustikku ronides oli ka tõtõtõtõtõt. Maastikusõit, millest ma kirjutama pidin, jäi kokkuvõttes kesiseks, sest ma hakkasin tegelikult ka autokese tervise ja heaolu pärast kartma. Nii draivisimegi karjäärist üsna pea, mööda rohtu kasvanud teed, suure maantee suunas; ja jäime kokkuvõttes päevaga rahule.

IMG_1718

Kokkuvõtteks

Kuigi ma algul kangesti kiresin, et hakkan S-Crossi võrdlema Yeti, C4 Aircrossi ja ma-ei-tea-millega-veel-mille-kohta-ma-suurt-midagi-öelda-ei-oska, siis reaalsus on see, et ma ei võrdle. Sest S-Cross paneb kaugelt üle.

Pika puuga ära, suhtes kvaliteet-varustus-sõiduvõimekus-hind. Päris ausalt, kui ma ei oleks sõitnud nii paljude masinatega enne ja pärast; ja ma oleksin m õ i s t l i k  ja  k i t s i; ja  mul oleks vaja  võimalikult odavat, vastupidavat, kergesti hooldatavat, aga samas ruumikat ja sõiduvõimelist autot, millel on garantii ja sõbralik teenindus; valiksin ma S-Crossi.

*Järgnevalt pisikese piltniku ülesvõtted (ja üks tellitud selfie). Arvata, et kümne aasta pärast hiljemalt, on mul kodus kõva konkurent tehnoloogiateemadel kirjutamisele ja pildistamisele. Järelkasvu üle tuleb alati rõõmustada!

IMG_0750 IMG_0760 IMG_0762 IMG_0766 IMG_0767 IMG_0771 IMG_0772 IMG_0773 IMG_0774 IMG_0775 IMG_0797 IMG_0805 IMG_0816 IMG_0821

Lisa kommentaar

