MINI ehk lühike lugu omapärastest istmetest

MINI ehk lugu sellest, kuidas ma istmesse kinni jäin

Ametlikku proovisõidulugu saab lugeda teadagi whatcar.ee-st, eheda esmamulje MINIst jätan siiski siia, sest see lugu on… minulikult (hale)naljakas ja pisut piinlikki.

IMG_2677Laskusin istmesse (umbes 10cm maapinnast) suure ootusärevusega, sest see oli esimene kord mul (kaasaegsesse) MINIsse istuda. United Motorsi vastupandamatu, see-eest suurepärane müügiosakond viis mind eelnevalt MINI ajaloo ja tänapäevaga kurssi, tutvustas olulisemaid tehnilisi uuendusi ning soovis meeldivat sõitu (tuleb tunnistada, tänu neile olen ma uuesti õppinud kasutama huulevärvi ja “katsu kabedamalt kõndida” sammukombinatsiooni). Iste võttis mind vastu ja… kinni. Konkreetselt, võttis kinni! Mu puusajoonest! Või, täpsemalt, pisut madalamalt. Mu kõige õrnemast kehaosast, mida ma mitte kunagi mitte ühelgi võõral ei luba puudutada! See oli v ä g a   s p u u k i  tunne! Säärane tunne, et keegi võõras on su kõige auväärsema kehaosa külge haardunud ja ei lase sind enam lahti. Appi. Välja ka ei pääse… Läbi linna sööstev, kolmepotilise pooleteisese bensukaga MINI on pilgumagnet, mis tähendas, et pidin näol hoidma katkematut “õrrr, kui äge!”-ilmet ning ei saanud sugugi süveneda asjaolusse, et ma oleks tahtnud karjuda, peksta ja pahandada sellega, kes mind sealt tagant omavoliliselt võttis. Aga no mis sa selle sportistmega pahandad, tema teeb oma tööd professionaalselt. Erinevalt minu p… tagapool nimetatud kehaosast, mis hea meelega trenni ei teeks.

IMG_2711Esimeses nurgataguses ma peatusin, helistasin härra abikassa kohale ja palusin tulla end päästma. Edasi sujus kõik ladusalt- trenniriided, soojendus, 7km jooksu, venitused; ja väike harjutamine, esialgu kõrvalistme, siis aga juba juhiistmega, mille ma pika sudimise peale sain endale sobivaks sättida. Nii, et see iste mind enam ei ahistanud…tagantpoolt.

 

IMG_2685Järgmine peatus- Pärnu. Ja kaks klaasi Pinot Grigio’d. Rohkem sõnu polegi vaja, fotošuudi saatsin otseteed prügikasti. Lootus jääb, et abikassa, kes targu kainuse säilitas, tegi pilte, mida kõlbab teistelegi näidata. Odav tüdruk, öeldi selle kohta vanasti. Kaks klaasi veini, Pärnu, päike ja MINI- ja juba ta lähebki laua peale tantsima. Või kukub taldrikusse.

IMG_2686Tagasiteel hakkas mulle huvi pakkuma MINI tagaiste. Säärane, kutsuvalt pehme ja lai pesakene. Ütleme nii, et mulle hakkas huvi pakkuma nii tagaiste kui ka roolis istuv meesisend. See on tavaline, kui joodud on kaks klaasi veini, eks. Et silmaga nähtavad asjad/olevused hakkavad käegakatsutavat huvi pakkuma. IMG_0387Üldiselt MINI tagaistmele väga istuda ei saa, kui tahad ees jalad välja sirutada. Seal on kaks ISOFIX-kinnitustega varustatud kohta lapseistmetele. Ja need lapsed peavad siis olema tõelised tited, kes armastavad oma jalgu põhiliselt hoida asendis, mis võimaldab neil eesistet taguda ja hea õnne korral vanematele vastu pead virutada; jalaga. Samas, lamada oleks seal ju võimalik… kui ei oleks seda disainerite  l e i u t i s t, istmeserva,  k e s e t  tagadiivanit! Tähendab, kesse tegi?! Kas tõesti on saabunud aeg, kus kõik istuvad arvutis ja on kaotanud igasuguse sideme reaalse eluga, sh. tagadiivani tegeliku otstarbega?! Nagu, mismõttes, kaks titte, aga ei tilkagi… ummm… noh… elust rõõmu tundmist?!

IMG_0392* Pildid täiesti suvalised ja apsaluutselt illustreeriva iseloomuga. MINI on MINI; ja sellest ma kirjutan eelpoolmainitud väljaandes asisemalt. Mu süda tilkus verd, kui MINI esindusse tagasi viisin- vahva ja terane loomake on; see uus mootor teeb säärast häält, et pmslt… no muusika võib kinni keerata; ja tuleb meeles pidada, et diislit  e i  tohi  paaki valada, kuigi hääle põhjal otsustades tahaks ju… aga on bensukas. Pooleteisene bensukas, mis võtab linnas kuue poole kanti, maanteel 6l/100. Ja igast kellad ja viled, ja hinda hoiab hästi ja ei aegu jne… klassika. Deep Purple. Aga istmele paluks läheneda trimmis pepuga ja tagaistmest ärge unistage… selles mõttes. Katus on kutsuv. Ja mätas on kah praegu üsna kenasti kuiv juba (lihtsalt, taustainfoks).

 

3 thoughts on “MINI ehk lühike lugu omapärastest istmetest

  1. Pingback: Ford Fiesta ST ehk kombineega kuumalainel | emapidur

  2. Pingback: MINI Cooper SD 5 ehk (vähemalt) viiskümmend halli varjundit | emapidur

  3. Pingback: MINI Countryman Cooper S ehk oh seda poriorika poriorgiat! | emapidur

Lisa kommentaar

