Jeep Compass 2014 facelift: puudu pole midagi, üle ei jää sugugi.

IMG_2792Artikkel ilmus What Car? ajakirjas “4×4”, 2013. aasta sügisel

IMG_2774Kuulujutte oli palju ja ootused 2014. aasta Compassile kõrgele aetud. Paraku, Alfa Romeo põhjale loodud kompaktset krossoverit siit veel ei tule; on ikka seesama, 2007. aastast tuttav Daimler-Chrysleri/Mitsubishi GS platvorm, 2011. aastal “Grand Cherokeeks” disainitud nina ja jätkuvad eneseotsingud, teel armastatud ameerika väikeautoks saamisel.

Kohe oma aegade alguses tabas Compassi identiteedikriis, sest eesmärk, luua midagi, mis kannaks eneses Wrangleri võimekust ja Grand Cherokee mugavust ning oleks samal ajal odav ja ökonoomne, vajus kolinal läbi. Kehvapoolne koostekvaliteet, odavad materjalid, lärmakas ja janune mootor ning tagatipuks Euro NCAPilt 2 punkti ei toonud Jeebi austajate heakskiitu. Seega, algusest peale on olnud, kuhu areneda ja iga järgnev värskendus on Compassi lähendanud algsele ideele, luua midagi, mis oleks väike, võimekas, mugav ja hinnalt kättesaadav.

 

Väline ja sisemine ilu

IMG_03172014 Compassi välimuses suuremaid muutusi ei ole, tulede disain välja arvata.  Limited-varustusega masina interjöörist leian kontrastõmblused, kroomitud iluliistud ja uuendatud näidikuploki, jätkuvalt ka elektrilise esiistme, kus kõik on kena kuni seljatoe reguleerimiseni, mis käib käsitsi hooba jõnksutades! Kõrge isteasend annab liikluses eelise, samas tekib vasakpöördel suure peegli ja tuuleklaasi nurka ootamatult uus pimeala, tuleb küünitada, et teed näha. Sedapalju siis “luksuslikkusest igal tasemel”. Eesistujatel on ruumi piisavalt, taha mahub endiselt kaks ja joogitopsihoidik- seda jaburat, tagumise keskmise istme jalutsis laiutavat plastmasskänakat ei ole nad endiselt märganud mujale tõsta; seega, neli inimest ja mitte üleliia pagasit mahutab Compass kenasti ära.

Materjalid tunduvad käe all soojad ja polstrid on kinnitatud piisava arvu tüüblitega, kruusateel kiiremaid tuure tehes ja maastikul mürades hakkab nagisema vaid üks, juhipoolse ukse sisepaneeli kate.

IMG_2770“Uuendatud näidikuplokk” ei tähenda, et spidomeeti lugemiseks poleks jätkuvalt prille vaja, graafika on ikka mudrune ja tihe nagu kirbusitt. Navivalmidus on olemas, raadiot saab kuulata- tagaluugi sisse ehitatud kõlarid annavad juurde ruumilisust. Armatuurlaud on massiivne, ja selle peale saab panna näiteks I Padi lamama. USB-liides on keskkonsoolis olemas, aga selle lahtisaamine on paras muukimine, kerge plastikriba külge tilpnema jääv kate murdub suure tõenäosusega kolmandal katsel lihtsalt küljest.

IMG_2761 Rool on ikka seesama, vana hea Chrysleri suur ja stoiline, teekonarustele mitte reageeriv ratas, mille tagaküljelt leiab raadiokanalite vahetamise ja helitugevuse reguleerimise nupud. Kõige paremaks seda lahendust pidada ei saa, maastikul sõrmenukkideni rooli haardudes võib juhtuda, et “Tartu marss” paiskub ootamatult võimsalt autosviibijate kõrvu, sest pressisid kogemata vale nuppu. Aga traditsioonid maksavad rohkem kui mugavus ja nagu aru saan, siis Jeebi fänn tunneb oma rooli igal ajal ära, olgu see või Fiat Freemonti küljes.

 

Säilinud sõiduvõimekus

Kõige suurema muutuse on aga läbi elanud käigukast- senine kasutajaid nörritanud, lärmakas ja jõuetu CVT on asendatud Hyundais disainitud kuuekäigulise elektroonilise automaatkastiga. Pean siinkohal tunnistama, et mind see uuendus ei vaimusta. 2,4- liitrise bensiinimootori puhul jääb automaadil puudu dünaamikast ja teravusest. Esialgu on möödasõitude timmimine nagu füüsika kontrolltöö kirjutamine olukorras, kus öösel oli pidu ja polnud aega õppida- gaasi andes kerib mootor end lärmakalt ja lootusrikkalt 5500 pöördeni, ilma et midagi juhtuks; siis käib nõks, pöörded tulevad 4500 peale alla ja mootor võtab taha. Mingist hetkest taban ära, et gaasi tuleb anda “tundeliselt” ning 2800-3200 pöördevahemikus leiab mootor üles oma kilovatid ja mõnusa särtsakuse. Palju üle 120 km/h siiski sõitma ei kipu, rehvide resoneerimine asfaldil hakkab salongis kõrva kriipima.

IMG_0326Värskendus on alles jätnud Jeep Compassi toredad sõiduomadused, mille eelised tulevad esile kõrvalteedel ja heinamaal. Üllatuslikult suudab uus automaatkast maastikul paindlikult juhi soovidele tõrgeteta reageerida. Vedrustus, mis, võrreldes eelmise põlvkonnaga, on pisut “peale keeratud” ja jäigem, on siiski suuteline ära sööma enamuse muhkudest ja lohkudest.  Aktiivne Fredom Drive I nelivedu rakendab tavatingimustes enamuse jõudu esisillale, raskete teeoludega ja aeglasel liikumisel kuni 45 km/h läheb automaatselt peale difrilukk, sealt edasi on juhil vabadus valida, millal kangist 50:50 veojõud lukustada . Soovitus on siiski pidevat lukku mitte peal hoida, sest see koormab mõttetult veermikku.

Kokkuvõtteks

IMG_2757Tegu on suhteliselt taskukohase tööloomaga, mis sobib sõitmiseks auto omapära ja olemust mitte üleliia tähtsustavale inimesele.

Uus automaatkast õigustab end maastikul ja annab senisega võrreldes väikese kütusesäästu, tervikuna on masin ajale jalgu jäänud. Jeebi tõelised fännid valivad, kuni ammuoodatud uue kontseptsiooniga Compassi turuletulekuni, ilmselt kas W või G. Või Cherokee, mille uuendus 2014. kevadel Eestisse jõudis.

 

Proovisõiduauto:

IMG_2831Jeep Compass Limited

Mootor 2,4-liitrine bensiin, 2359 cm3

Võimsus 125 kw

Pöördemoment 220 Nm 4500 pöördel minutis

Vedav sild: Nelikvedu

Hind 28 080€

Hooldusvälp 15 000 km.

Viie aasta tüüpliisingu puhul hoolduste maksumus 735€

Kütusekulu l/100 km tehas/ testisõit:

Maantee 7,0/6,8

Linn: 11,3/10,4

Keskmine (kombineeritud sõit): 8,6/8,4

 

 

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s