Jeep Grand Cherokee: see on vist siis see “pereisa”…

IMG_0907Seda sissekannet tehes olen ma endiselt X5 mõjuväljas. Ja püüan, enne kui asun artikli kallale, saada aru, mis toimub inimese peas siis, kui ta läheb autokauplusse ja soetab endale 110 000€ maksva masina? On see noblesse oblige? On see “ma teen, sest ma võin”-sündroom? Või on see puhas “armastan just seda marki”-fänlus? Selle hinnaklassi masinad kipuvad tänapäeval olema pigem masstige kui prestige; see viimane  algab ilmselt veel märksa suurematest numbritest. Mõtiskluse teeb segasemaks asjaolu, et sama margi lahjema varustusega (aga sarnase väljanägemisega) mudelit on saada märksa odavamana; sarnase mugavuspaketiga ja sõidurõõmsaid (aga teist marki) autosid on kah saadaval ridamisi ja palju odavama hinna eest… Tahtmata karvavõrdki alavääristada X5 M50d sõiduvõimekust, mugavust ja elamuslikkust, olen ma siiski väikestviisi segaduses. Tõenäoliselt on vastus mu küsivatele kulmudele kombo kõigist eeltoodud “see on”- nähtustest ja sinna juurde midagi veel, millele ma täna ei oska näppu peale panna.

IMG_1666Aga. Mitte sellest ei tahtnud ma, vaid veel ühest, mis teeb maailma värvikamaks ja pildi seda segasemaks. Nimelt niipalju, kui on rooli istujaid, on ka arvamusi. Tartus palusin X5 rooli istuda Ahhaa teaduskeskuse direktoril, Andresel. Ta kadus mu vaateväljast umbes pooleteiseks tunniks, tuli siis, andis mulle võtmed ja jäi mind mõtlikult vaatama: “Ma pean sulle ütlema, ma olen pettunud.” Järgnes asjatundlik hinnang-Andres on BMWdega sõitnud “enam-vähem viieaastasest peale”… ja siis tuli Sajandi Metafoor (mis ajendaski mind seda sissekannet tegema):  “Millega sarnaneb BMW X5 M50d ? Pesuehtsa eesti jõmmi stereotüübiga: suur ja sportlik, tätoveeritud ja arrogantne- jaanipeol püüab pilke! Kui aga tantsuks läheb, selgub, et kõrval seisnud, kampsikus pereisa saab jalakeerutamisega märksa paremini hakkama!”

IMG_0790Njah. Istusin seal, ja teadsin, millisest pereisast jutt käib. Jeep Grand Cherokee see on.  Mitte üleliia pealetükkiva olekuga, aga kindel ja turvaline astuja. Mugavuse osas jääb GC Summit ehk kröömikese M-ile alla, samas, mugavusvarustuses on ta sammukese rohkem tuleviku poole- kuniks me ei räägi BMW absoluutselt briljantselt töötavatest tuledest. Hind on peaaegu täpselt poole odavam kui M-il, aga hinna sisse käib muuhulgas maastikuvõimekus, mida M puhul ei tohigi oodata, sest BMWga teelt maha keerata oleks looduse solvamine.

Kaks, olemuselt täiesti erinevat masinat, mille võrdlemist ühe või teise leeri fännid pühaduse teotuseks ja absoluutseks asjatundmatuseks peaksid. Ometi lõi Andrese võrdlus mul filmi käima just nende kahe peategelase osavõtul- jaanipeol ei tõmbaks ma oma tantsukaardilt maha mitte ühtegi kainet tantsitajat, aga jalutuskäigule metsa alla läheksin ma siiski… kampsikuga. Sest elu on näidanud, halli maavillase kampsuni sees võib olla üks äraütlemata tore, sooja südamega tegelane. Õnneks on maailm siiruviiruline nagu pulgakomm, fänlus on igati aus moodus oma tõekspidamistele ja roolikohtadele truuks jääda ning igaüks peakski ju leidma oma. Mis mõtet sel kõigel muidu üldse oleks.

*What Car? ajakirjanikest käis suvel esimesena uue Grand Cherokeega sõitmas Olev Toom.

Lisa kommentaar

