S-soovitus: 1.6 CDTI 136 hj Opelilt

S-soovitus: 1.6 CDTI 136 hj Opelilt

Argo kirjutas hiljaaegu uuenenud Opel Merivast ja selgitas, mida tähendab “nelivedu nõudmiseni”. Insigniast on What Car? keskkonnas olemas lausa liikuva pildiga proovisõidulugu. Opel on võtnud suuna, muuta maailm paremate laiatarbeautode ja ökonoomsemate jõuallikate paigaks, eelmisel nädalal jõudis Vikingi näidistelauale Zafira Tourer 1.6 CDTI 100 kw mootoriga. Esmaesitlus toimus enam kui aasta tagasi, Genfi autonäitusel, aga just praegu on meie teedel liikumas ka Baltikumi esitlusauto.

Et ma hiljaaegu õppisin tundma numbreid, siis olgu siinkohal ära toodud ka strateegilised mõõdud:

1.6 CDTI ecoFlex 6MT/ 136 hj@4000RPM/ 320Nm@2000RPM/ maksimumkiirus 193 km/h

Soovitan neil, kes parasjagu vaevavad pead, milline ruumikas pereauto või ettevõtte töötajate vedamiseks sobilik sõiduvahend soetada, pöörduda VM müügiosakonna poole ja küsida prooviks just seda masinat. Uus Zafira, mida esmaesitleti küll juba rohkem kui aasta tagasi, Genfis, on eelmisest veidi ruumikam ja tiba pikem-laiem.

IMG_16081.6 EcoFlex diisel ei ole küll maailma kõige jõulisem ja särtsum jõuallikas, aga on tõesti ökonoomne; oma osa on siin ka start-stop süsteemil. Maanteesõidul kütusekulu 4-5-liitri vahel, linnas alla kuue; pole üldse paha! Kuuekäiguline manuaalkäigukast on jätkuvalt lollikindlalt pikaldane- kui juhtud unustama, et peaks vahetama üles või alla, talub mootor seda mõnda aega ja lihtsalt annab teada, et võiksid vahetada, vilgutades armatuuril noolekest.

Võttes arvesse, et masinasse mahub kuni 7 inimest istuma ja need ei pea olema lilliputid- keskmist kasvu täiskasvanul on tagareas võimalik istuda- on tegu igati arvestatava konkurendiga väikeste mahukate klassis. Tõsi, juhul, kui autos istub 7 inimest, peavad nad oma käsipagasit süles hoidma- pakiruumi mahub heal juhul 3 piimapakki ja ühed kummikud. Aga odavlennuga lennates pole see teistmoodi. Zafira on muidugi kordi vaiksem kui odavlennuk. Ja sellega saab sõita siis, kui vaja ja sinna, kuhu vaja, mitte maanduda 200 km inimasustusest eemale, “Eiteakus”-bussipeatusse.

IMG_1621Viletsa suusailmaga teele minnes tasub olla tähelepanu ise, ja rippuda kõvasti rooli küljes, sest must jää ja tugev tuul kombos ei ole selle auto sõbrad (kordan nagu kaja, kui ostate uue auto, tehke sellega enne rajale minekut kõik trikid läbi, et tunneksite oma plekk-liisut ka kriitilistes olukordades, siis ei tule ebameeldivaid üllatusi).

Mingit tipp e-d ehk Intelli-Linki ka veel ei saa, Zafiral on endiselt peal Opeli tuntud “varu aega, kui tahad navigeerida”-süsteem, ehk siis sada nuppu, mille abil sisestada sihtpunkti, suumida kaarti, leida üles lemmikraadio jms. Aga sellega tõenäoliselt harjub; eriti, kui eelvalikutesse mõned olulisemad punktid ära salvestada.

Hind on Zafiral kogu mahutavuse ja sõidumugavuse juures täiesti mõistlik, alates 24 500€. Minu arvutuste kohaselt tuleb viieaastase tüüpliisingu puhul ühe sõidukilomeetri hinnaks 0,25 eurosenti.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s