Reedene eputamiseminut ehk BMW Perfomance’id Rootsist

Nüüd tuleb see koht, kus ma tahan näha kadedaid nägusid ja kuulda urinat laadis: “Mis see naine ka autodest teab!” “Lollid puistasid pärle sigade ette!” jms. IMG_1518Ehk siis, jah, mul oli võimalus, ühena… noh, suhteliselt vähestest… eriti, arvestades, et What Car? Eestist Argo Verk juba käis ja siis nad mu niutsumise peale halastasid ja lubasid mind ka…, võimalus proovida BMW “püsse”, mis paariks nädalaks spets ürituse jaoks Rootsist siia treiladega kohale veeti. Püssid olid xDrive, ehk neliveolised ja kes tabelit lugeda oskab, sel läheb parameetrite juures lõug märjaks.

IMG_1514Lühidalt, tänaseks kaks nädalat tagasi oli mu elus siis ära see päev, kui eelarvamused BMWst murdusid. Murdusid platsisõidul ka torbikud, sest võitja nagu ma olen, sain ma rooli minnes adreka ülelaksu ja oleksin hea meelega lendu tõusnud, mitte s-tähti joonistanud tuutude vahel. Trahvipunktid ja avalik alandus, aga ma lohutan end teadmisega, et üsna pea tuleb mul kõrvuti seista Argoga ja võtta vastu tema väljakutse, teha aja peale puhast platsisõitu. Mul on uus võimalus õppida a) sõitma b) ohjama oma ülekeevat ajukeemiat. Suure tõenäosusega Argo võidab, sest ta on täpne, kiire ja nutikas, aga väljakutse iseenesest -ja kaamerate ees-on lahe ja ma ei kõhkle hetkekski seda vastu võtmast! Ja mis see mulle siis teeb, kui parem võidab? Kinnitus, et alati saab paremini- kui väga tahta. Eluonlill.

IMG_1534“My baby” oli muidugi M135i, millega sõitmise järel ma enam hommikuti esimese asjana ei mõtle mitte s… vaid see teine s. Ealised iseärasused või lihtsalt väga hea masin. Sõidurõõm, selle kõige ehedamal kujul. Ühe lihtsa, väga lihtsa asja sain ka selgeks- jõumoment, mida mõõdetakse njuutonmeetrites, on üks suur saladus seni, kuni sa õpid numbreid lugema. Saladuse lahendus ehk numbrite lahtimõtestamise oskus omakorda peitub veinisiltide lugemise oskuses: mida rohkem on veinil “pööret”, seda suurema tõenäosusega on tegu joodava veiniga. Alles selle numbri järel tulevad kõik muud tähtsad asjad nagu värvus, hind, pudeli suurus, viinamarjasort, piirkond, aastakäik… Kui sa oled njuutonmeetrites mõõdetava numbri ära vaadanud, siis järgmiseks tuleb vaadata: värvus, mitu ratast, kuhu panna käekott, mis mark, kas sobib mu huulepulgaga, jms. Ja alles seejärel tuleb eluküsimus: kas mul oli meeles triikraud seinast välja tõmmata? Noh, olgu, ma viskan enda üle nalja tegelikult. Aga Nm räägib auto võimekuse kohta üht-teist küll, kui muid parameetreid ka osata lugeda. Igatahes, My Baby Nm 450 on midagi sellist, millega te võiksite enne rooli istumist hambaarsti juures ära käia, sest see on hammaste ülevaatus kuni kõrvadeni.

IMG_1561

Mõned kiiruga napsatud fotod panen ka. Aga nii üldiselt, urisege, kadestage, virisege täitsa vabalt. Ja kui see tehtud, siis Unitedist võib küsida proovisõitu küll, nad on sõbralikud seal. Et mitte öelda, välimuse ja intelligentsi järgi valitud.

Sõiduki mudel Värvus Mootori tüüp ja töömaht cm3 Võimsus kw/hj Väändemoment Kiirendus 0-100/s
320d xDrive GT Glacier Silver R4 1995 135/184 380 8
335d xDrive Black Sapphire R6 2993 230/313 630 4,8
520d xDrive Black Sapphire R4 1995 135/184 380 8,1
535i xDrive Jatoba R6 2979 225/306 400 5,6
X1 25d xDrive Le Mans Blue R4 1995 160/218 450 6,8
X3 30d xDrive Carbon Black R6 2993 190/258 560 6,2
435i xDrive Melbourne Red R6 2979 225/306 400 4,9
M135i Valencia Orange R6 2979 235/320 450 4,7
X5 M50d Carbon Black R6 2993 280/381 740 5,3
530d xDrive M Performance Imola Red R6 2993 210/285 600 5,7

Lisa kommentaar

