VW Golf 7 GTI, silmarõõmu rohkem kui sõidurõõmu

IMG_2597Seitsmenda põlve Golf on tervikuna ilus masin, täitsa võrreldav neljandaga, mis on suutnud oma ajatu joone säilitada ka mituteist aastat hiljem. Meie peres on tänaseni üks 2000. aasta turbodiisel, mis oma varustuses, kütusesäästlikkuses ja sõiduomadustelt teeb silmad ette mitmetele uuema aja masinatele.

Kuna viienda ja kuuenda põlve Golfid nägid välja nagu oleks tehas andnud toiduainetehnoloogile (Elektriraudtee keiss?!) voli autot joonistada, siis ma isegi ei tea, mis varustus seal oli või ei olnud; ma tean, et ma ei ole istunud kordagi kummaski Golfis ega nende variantides ja olen pilgu piinlikkust tundes kõrvale pööranud, kui tuledega baquette mööda veereb. Ah, see selleks. Seitsmes on tulnud ja on tõesti ilus. Eest ja takka ja seest ja üleüldse.

IMG_2600Mul isiklikult, tundub, on seitsmenda Golfiga mingi teema- talvel, kui esindusest esimest korda päevakeseks testauto sain, anti mulle pikema jututa võtmed ja mõnda aega pidin siis sudima, et aru saada, kuhu, miks ja mida- ja ventikaga ma alguses läbi ei saanudki, nii, et sõitsin kesklinnast Viimsisse uduste klaasidega ja küljeaknast küünitades- õues oli niiske ja udune; ja sees oli ka… pisut. Öösel lasi termomeeter alla ja hommikuks oli Golfi tagumine uks kinni jäätunud. Te ei taha teada. Ma nimelt mõtlesin, et viin ühtlasi lapsed kooli ja lasteaeda. Te tõesti ei taha teada. Paarikümne kilomeetri pärast, esindusse jõudes, oli tihend muidugi lahti sulanud ja ma suutsin oma meeleoluriismed ka nurga taga viisakaks känkraks vormida ja võtmed vigisemata ära anda. Pealegi, seitsmel on peal üks paremaid ajusid-navisid, mida ma kohanud olen. Seesama, eri suurustes aju-ekraan on peal ka  Leonil ja Octavial; et kui peaks valima, siis võib mõelda, kellele isa, kellele poeg.

Teine kord siis ei saanudki väga kaugele sõita, enne sõideti mulle tagant sisse. Sellest kirjutasin whatcaris pikemalt ja ennast korrata pole mul kombeks. Loo moraal on lühike: sättige autosse istudes kaelatugi õigeks. Esindus, muuseas, ilmutas selle juhtumi puhul ülimat operatiivsust- minu rolliks jäi olla üksnes Häda ja Viletsus.

IMG_2627Kolmas kord oli siis täna,  GTI, iseenesest sõidurõõmus ja lahe auto, aga algatuseks pidin ma ta ära tankima, et üldse sõitu saaks minna. Noh, nad ei vaadanud seal väga, eks- et kellele ja miks ja mis seisus auto loovutatakse. Ja mina sain enda kohta järjekordselt öelda, et olen üks igavene vinguviiul- ma sääraste pisiasjade peale muutun ikka väga kiirelt kurjameelseks ja hakkan mürgiseid repliike pritsima. Võimaivõi, andku andeks need, kes pole asjaga üldse seotud, aga istuvad infoletis ja saavad kogu pahameele enda kaela.

Nagu sellest vähe oleks, unustasin ma sõidu lõppedes tehnilise passi käekotti, mistõttu müügiosakond pidi mulle lõunalauda järgi kimama ja dokumendid tagasi küsima. Et siis säärane… seitsmes, Golf; ja täna ka GTI.

Teen kokkuvõtlikult

IMG_2611– välisilme on tore, kurine ja murine. Punane joon, õrrmaivõi! Sees ja väljas, õrrmaivõi! Antud isendil kena pärlvalge metallik, aga mustana oleks vist veel ägedam. Ja määrduvam.

– interjööris häiris mind istmete tekstiil, mis palava ilmaga ajab selja märjaks; istmed ise on hästi mugavad, sportlikud, külgedelt toetatud. Reguleerimine on muidugi testautodel üldjuhul eelajalooline, kangide ja rullikutega. Aga saab hakkama. Väga suur inimene end seal istmes mugavalt ei tunne, karskus ja sportlikkus elunormiks!

– õudselt hea automaatkast, käib kergelt, käikude vahel on automaatne vahegaas; ja kui õues istudes GTI minekut kuulata, siis käis käiguvahetuse kohal plumps! nagu oleks seal kerge lag– mis oleks muidugi meeldiv üllatus; tõenäolisem, et õhk oli vahel; ja vähem tõenäoline, et nad on eriefekti mõttes sinna midagi külge istutanud

– saab ka “automaatmanuaali” kasutada kui ikka hädasti vaja on; labad oleksid muidugi edevamad, aga no kui vaja, siis vehi kangiga. Ma tean umbes poolt naisinimest, kes kogu sellest labandusest vaimustuks.

– rikkalik varustus, millest enamuse muidugi võiks GTI puhul üldse ära visata, et oleks rohkem “ise” ja kaalult kergem. Naine minus ütleb, lase olla, sest kuna masin on juba niigi suhteliselt kerge ja kiire, on jube hea teada, et keegi meist suudab stabiilselt sõita. Ja ma võin kaalus maha võtta küll, kui sellega on mingi häda.  Varustuse nimekirja ma siia eraldi välja ei too, surfige netis või küsige esindustest väljatrükk. Põhimõtteliselt, kõike saab peale panna.

– juhiistme seljatoe küljes oli mingi täiesti idioodiline riidepuu! Seda oleks saanud eemaldada umbes istmega koos. Ma ei tea- et kui oled isane inimene, siis võtad pintsaku seljast ja riputad puu peale ja annad talda?! Aga emane inimene mis teeb?! Mul oli täna must mini ja pitspüksid phmtlslt, millise osa neist oleksin ma pidanud puu peale riputama?

-vedrustus on “sportlik” ehk siis- jäik, rool täpne; ei ala-ega ülejuhitavust, seal kuskil kuldselt keskel. Tasub sõita mööda parimaid teid, Tallinna headel teedel tekib kiirelt söögiisu, tahaks midagi hammaste vahele haarata.

– GTI puhul pole nüüd kütusekulust küll mõtet rääkida. Tõesti, kõik võtab ära. Ja isukalt. ECO-nupp on olemas, aga no, andke andeks- milleks mulle GTI, kui ma kavatsen ökosõita?! Tehase andmeid 7 liitri kohta ei tasu uskuda, no ma ei tea… peab võibla seljas kandma vahepeal või midagi. Või siis ei või üldse vajutada. Ma tõesti ei tea. Mul tuli 10-11l/100 km ja see tundub isegi üsna kobe tulemus.

-6,9 sek sajani tuleb ilmselt ära; ma päris stopperiga ei mõõtnud, aga astub GTI kabedalt. Ainult et… kuskohta?! Suvi ja üles kaevatud maanteed, remember. Tabasalu ümber ja taga leiab kohti, kus astuda. Sekunditega sajani. Ja siis pidurdada. Ja jälle otsast alata.

-Eelmisele punktile lisaks ja pealkirjale seltsiks- silmarõõmu on seitsmendas tõesti piisavalt, aga sõidurõõmu ei ole kuigivõrd, sest kohti, kus saaks mõnuga sõita, on Eesti lihtsalt vähe. Linnas siksida on idiootne ja ohtlik!

– Naisterahvad peaksid selle masina puhul kolm korda mõtlema, enne kui salongi ostma tormavad- võimekas masin eeldabIMG_2620 võrdselt võimekat juhti. Kõik turva- ja stabiilsussüsteemid, andurid, -kaamerad ja -assistendid õigustavad end olukorras, kus juht teab, mida ta teeb. Zoolise võrdõiguslikkuse huvides- kõik juhid, kes teavad, mida teha ja kuidas- laske käia, GTI on vägagi tegija tüüp, tegija juhi käes.

– Mõtteainet on, GTI hind jääb kuskile 30 000€ kanti; vaatasin salongis igavusest ka mingit tüüppakkumist- 60 kuud liisingut ja 320€ kuus kasutusrenti; 33% lõppmakse osakaal. Üsna räiged tingimused, kodupangast pruugib saada parema diili. Kui otsustate GTI kasuks.

GTI on lihtsalt ilus ja korraks proovida, väga OK. Ma ootan ära Golf R-i. See peaks tulema kuuekäigulise manuaalkastiga valikus. Tähendab, valikut polegi, ainult kuuekäiguline manuaal. See-eest neliveoline R.

Lisa kommentaar

