Nissan Leafi on müüdud 50 000 eksemplari!

nissan-leaf-sales-pass-the-50000-mark_100419281_lRohelised autouudised kõnelevad täna, et Leaf on äsja alistanud müüginumbri 50 000. Seega on Leaf hetkel müüduim elektrikas maailmas. 50 000 autot Jaapanis, Ameerika Ühendriikides ja Euroopas! Vaadates suhtarve, osutub Eesti oma 55 isendiga päris kõvaks tegijaks- koguni 0,1% maailma Leafidest sõidab meie teedel🙂  Kui lisada siia ELMO 16 rendikat, siis on see protsent muidugi veelgi soliidsem. Arvata, et vähemasti Baltikumis oleme kõige tegijamad leafijad.

Kui uskuda statistikat, seostab potentsiaalne ostja Leafi sellesama, maheda elektrisinisega- just seda värvi särtsulisi on läinud kõige enam kaubaks. Minu meelest on see sinine ka… väga Leafilik. Just see õige.

Veel huvitavat- need Leafi-omanikud, kes on end reganud Carwingsi mõõdikusüsteemi, on tänaseks ühtekokku läbinud enam kui 161 miljonit miili (ligi 260 miljonit km); arvata, et tegelik number on suurem, sest kõik ei viitsi mingite telemeetrikutega jageleda ja Suurel Vennal end jälgida lasta. Paneme siia vastu Chevy Volti ja sõsarmudelite Vauxhall ja Opel Ampera elektrilised miilid, mida on kõigest 100 mijonit- siis Leaf teeb elektriga iga kell ära. Arvestades aga asjaolu, et Ampera läbib ühe laadimise ja oskusliku linnasõiduga, maksimaalselt 50 km elektriga, ja ülejäänud töö teeb genekas, siis tegelikult ei näita see number muud, kui et Volt ja Ampera on ilmselgelt väga populaarsed hübriidid.

Aga no, mida ma siis räägin (mõni aeg hiljem räägin siin blogis ka pikalt kohe, aga enne tuleb Ampera lugu Whatcaris ja siis avalikustan siin laiendatud loo oma testsõidust). Kui peaksin üksnes Tallinna tänavate põhjal langetama ostuotsuse, kas Leaf või Ampera, siis võidaks muidugi Leaf. Sest tal on kliirens. Kui saaksin Tallinnata hakkama, siis võtaksin Ampera, sest ta on üks äge, vanaema lendluudpall! Ütle siis neid naisi, iial ei tea nad, mida tahavad. Aga tahavad alati seda, mida kas parasjagu pole või siis on kellelgi teisel. Või siis… tahavad kõike, korraga ja juba eile.

Leafi omanikud Euroopas ja Jaapanis peavad ka individuaalarvestust läbitud kilomeetrite osas- Tõusva Päikese Maal hoiab liidriposängi leafar, kes on tänaseks oma autoga 175 000 kilomeetri eest elektrit maha kimanud- ja see peaks olema seni kõige suurem Leafi-läbisõit üldse. Euroopas on hetkel kuldmedal kaelas hispaanlasel, kes on suutnud aastaga läbi leafida 43 500 km. Üsna soliidne tulemus; arvestades, kui valulikult see kilometraaž pruugib tulla, oludes, kus puudub säärane innovaatiline kiirlaadimisvõrgustik nagu on Eestis. Ilmselt veedab ta oma päevad autos; laadides ja sõites nii palju kui torust tuleb; ja siis jälle laadides ja sõites… Eks inimesi ole erinevaid.

Aga kompliment tuli täna Leafi aadressil väga soliidsest allikast- Tartu teaduskeskuse Ahhaa juhataja, Andres Juur sõnas, et kui ta peaks kaaluma elektriauto valikut, siis ta võtaks Leafi, sest “seal on autot täitsa isukalt.” Jaa, ma olen nõus! Mingi fff….L… tähendab, ma ei hakka midagi ütlema; enne, kui ma siin pikemalt ütlema hakkan; aga see auto, mis mul sel nädalavahetusel testida on, jääb Leafist küll umbes valgusaasta kaugusele maha oma “auto” olemises.

Igal juhul, soovime Leafile õnne! 50 000 on kena, ümmargune number. Ja Leafis on autot ikka tõepoolest nagu ühes autos olema peab. Ma muidugi ootan kannatamatult Zoe’d ja Golfi elektrikat ja kõiki neid, lubatud imevidinaid, mille käitamiseks piisab üksnes särtsust. Saame näha.

*Foto pärineb GCR pildipangast

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s